Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Η παιδεία σε «κώμα» και ο καβγάς για τη «νεκρή» γλώσσα!

Πρώτες μέρες στο σχολείο και φαντάζουν  μακρινές  οι δικές μας  παιδικές μνήμες  με τα χαμογελαστά πρόσωπα, την αδημονία και τις ξέγνοιαστες φωνές στο  προαύλιο. Αντίθετα η θλίψη , η κατήφεια, η ανασφάλεια και τα προβλήματα περισσεύουν! Μουδιασμένοι  όλοι μας, μπροστά στις δυσοίωνες εξελίξεις στην εκπαίδευση, ανησυχούμε για την ποιότητα της μόρφωσης των παιδιών μας και στενοχωριόμαστε κυρίως για τα πρωτάκια που ξεκινούν το ταξίδι τους στη γνώση με τέτοιες συνθήκες.   Και μέσα σε αυτό το κλίμα έρχεται  η "μεγάλη" πολιτική σύγκρουση για τα Αρχαία Ελληνικά ! Δεν ξέρω πραγματικά για ποιο λόγο η κα. Ρεπούση

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ RIGHTNEWS

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΤΕΕ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

Όπως δημοσιεύθηκε στο www.rightnews.gr
στις 26 Αυγούστου


Η απόφαση του Σ.τ.Ε. ανοίγει το δρόμο για μαζικές προσφυγές στη δικαιοσύνη με απαίτηση αποζημιώσεων.
Με συγκρατημένη αισιοδοξία αντιμετωπίζουμε τη δημοσιοποίηση της υπ’ αριθμ.2544/2013 του Σ.τ.Ε. σύμφωνα με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο καλείται να πληρώσει σε συνάδελφο Μηχανικό Τ.Ε. αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω παραλείψεως των οργάνων του δημοσίου να εκδώσουν τα αναγκαία προεδρικά διατάγματα για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΙ.
Αναμένουμε το πλήρες κείμενο της απόφασης όμως σε κάθε περίπτωση η απόφαση αυτή μπορεί να συμπαρασύρει ραγδαίες εξελίξεις.
Η απόφαση αυτή δικαιώνει όσους επιμένουμε –παρά τις πολλές διαφωνίες- να στηρίζουμε την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ., τη μόνη στοιχειωδώς αντιπροσωπευτική συλλογική έκφραση των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., η οποία δίνει αθόρυβα μάχες χαρακωμάτων για τα δικαιώματα των Πτυχιούχων ΤΕΙ δίχως πόρους ή άλλο όπλο στα χέρια της.

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ



ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1998
(δελτίο Ειδήσεων MEGA 6/12/1998)

Με πανό "ΚΛΑΔΙΚΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ - ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ"
προχωρήσαμε τότε στην ΚΑΤΑΛΗΨΗ της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ...


Με τον Αγώνα και τις Πορείες της Δεκαετίας του '90 φτάσαμε στο πρώτο βήμα με το Ν.2916/2001 για να ακολουθήσει ο Ν.3549/2006...


Δυστυχώς πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα βήματα...
Ο φίλος και συναγωνιστής Θανάσης Σακκάς το λέει ξεκάθαρα στο βίντεο: "Κανείς να μη δηλώσει ΤΕΙ... έχουμε πέσει όλοι θύματα κοροϊδίας".
Σήμερα, 15 χρόνια μετά το αίτημα για Ενιαίο Θεσμικό Πλαίσιο στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.
Αφορμή για την ανάρτηση αυτή ήταν το γεγονός ότι επιτέλους ήρθε στα χέρια μου το βιντεάκι με το σχετικό θέμα από το Δελτίο Ειδήσεων από το Αρχείο του MEGA. (οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο φίλο Γιάννη Μιχαλακόπουλο)
MEGA 6/12/1998

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΘΡΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Έμφαση στην Ποιότητα και την Αποτελεσματικότητα
της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί μια διαχρονική αξία και περιουσία, θα μπορούσα να πω, για την Ελλάδα και την ελληνική οικογένεια. Από τη δεκαετία του 1960, αλλά κυρίως μετά τη δεκαετία του 1990, ο αριθμός των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και των φοιτητών αυξήθηκε ραγδαία, όπως και ο αριθμός των προγραμμάτων και των επιστημονικών πεδίων των σπουδών. Αυτό συνδέεται τόσο με τις εξελίξεις στην Ελλάδα, αλλά και με τις διεθνείς κι ευρωπαϊκές οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές.

Η Κοινωνία της Γνώσης, στην οποία ζούμε σήμερα, απαιτεί μια νέα λογική για την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και την αξιοποίηση της γνώσης, όχι μόνο ως παραγωγικού συντελεστή, αλλά ως συγκριτικού πλεονεκτήματος για μία χώρα και ως μοχλού για την ανάπτυξη. Τα πανεπιστήμια σήμερα, εκτός από τον παραδοσιακό τους ρόλο που είναι η διδασκαλία και η έρευνα, πρωταγωνιστούν στην καινοτομία και στη μεταφορά της γνώσης προς την οικονομία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και να τροφοδοτείται η κοινωνική ευημερία σε όλους τους τομείς. Στην ίδια λογική, η «οικονομία της γνώσης» είναι αλληλένδετη με την εκπαίδευση, την επιστημονική γνώση, τη χρήση των νέων τεχνολογιών, την έρευνα και την καινοτομία ως πηγή οικονομικής προώθησης και ανταγωνιστικότητας. Όλα αυτά προϋποθέτουν και απαιτούν ποιοτικά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό σε όλες τις φάσεις της εργασιακής του πορείας, σε δομές δια βίου εκπαίδευσης.  Έχει υπολογιστεί ότι η αύξηση των μέσων μορφωτικών επιδόσεων του πληθυσμού κατά ένα έτος έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού ανάπτυξης κατά 5% μεσοπρόθεσμα και κατά 2,5% επιπλέον μακροπρόθεσμα

Σύμφωνα με τα παραπάνω τα ΑΕΙ πρέπει να λειτουργούν όχι μόνο ως ποιοτικά κέντρα εκπαίδευσης αλλά και ως κέντρα

ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΡΥΖΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΑΕΙ


Ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά τόλμησε να καταθέσει μια απόλυτα ρεαλιστική πρόταση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας, με στόχο τον εξορθολογισμό της, την άρση των στρεβλώσεων και των αδικιών και την επένδυση στο μέλλον των επόμενων γεννεών. Θέλω να πιστεύω ότι "το μοντέλλο" που εισηγείται ο Λάζαρος Βρυζίδης θα γίνει αποδεκτό όχι μόνο από τη σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ αλλά και από το σύνολο της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και από την Πολιτική Ηγεσία.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ

Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Η οικονομική κρίση ανέδειξε πολλές αδυναμίες και μάλιστα με οδυνηρό τρόπο. Το εύρος των προβλημάτων επιτάσσει συντεταγμένες και μακροπρόθεσμα δημιουργικές λύσεις. Η αλλαγή δεν είναι απλώς επιλογή, είναι υποχρέωση όλων μας απέναντι στη χώρα και στις μελλοντικές γενιές. Μικροπολιτική και συντεχνίες δεν μπορούν πλέον να αποτελούν κριτήριο για την ανάπτυξη της Ανώτατης Παιδείας.
Στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης τις τελευταίες δεκαετίες επικρατεί μια άναρχη χωροταξική κατανομή Ιδρυμάτων, Τμημάτων και Σχολών. Σήμερα στην Ανώτατη Εκπαίδευση λειτουργούν 24 Πανεπιστήμια σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις. Συνολικά υπάρχουν 226 Τμήματα Πανεπιστημίων και 213 Τμήματα ΤΕΙ.
Από το έτος 1999 έως το έτος 2009 ιδρύθηκαν 100 νέα Τμήματα σε ΑΕΙ στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ, πολλά από τα οποία δεν έχουν σαφές γνωστικό αντικείμενο.
Λειτουργούν δεκάδες όμοιες Σχολές ή Τμήματα. Υπάρχουν

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΤΑ ΤΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Το Πρόγραμμα "ΑΘΗΝΑ" που ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της έως σήμερα ιστορίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας μας. Μετά από δεκαετίες προχειρότητας, ανευθυνότητας και καιροσκοπισμού το Υπουργείο Παιδείας καλείται σήμερα να βάλει τάξη στο απόλυτο μπάχαλο.
Θυμίζω ότι λειτουργούν σήμερα Πανεπιστημιακά Τμήματα τα οποία στερούνται ακόμη και στοιχειωδών υποδομών σε εγκαταστάσεις και έμψυχο δυναμικό. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι το 1998 ο Γεράσιμος Αρσένης υπέγραψε σε ένα βράδυ την ίδρυση 92 νέων Τμημάτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.. Εξακολουθούν να λειτουργούν σήμερα Τμήματα τα οποία δεν έχουν ουσιαστικά επιστημονικό αντικείμενο. Από το 1983 και μετά η Πολιτεία υιοθέτησε ένα στρεβλό μοντέλο περιφερειακής Ανάπτυξης ιδρύοντας σε κάθε πόλη κι ένα Πανεπιστήμιο ή ένα ΤΕΙ δίχως -στις περισσότερες περιπτώσεις- να εξασφαλίζει όχι απλά ούτε τις στοιχειώσεις υποδομές αλλά και δίχως να ενδιαφέρεται καν για το γνωστικό αντικείμενο των νεοϊδρυόμενων τμημάτων.
Είναι σαφές ότι απαιτείται αξιολόγηση και επανασχεδιασμός ολόκληρης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όχι γιατί η δύσκολη οικονομική συγκυρία απαιτεί εξορθολογισμό των δαπανών του Κράτους αλλά γιατί πρέπει να σεβαστούμε τις επόμενες γενιές και δεν πρέπει να επιτρέψουμε τη διαιώνιση της σημερινής κατάστασης.
Επίσης πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στο αποτυχημένο πείραμα της λειτουργίας δύο διαφορετικών θεσμικών Πλαισίων στην Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας.
Μετά την ψήφιση των Νόμων 2916/2001 και 3549/2007 κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση γιατί πρέπει να λειτουργεί παράλληλα Τμήμα Νοσηλευτικής τετραετούς φοίτησης τόσο στα ΤΕΙ όσο και στα Πανεπιστήμια ή αντίστοιχα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Βιβλιοθηκονομίας, με ίδιο μεταξύ τους πρόγραμμα Σπουδών αλλά με τους πτυχιούχους τους να διαχωρίζονται μεταξύ τους σε Π.Ε. και Τ.Ε. με ότι αυτό συνεπάγεται...
Στα τριάντα χρόνια που πέρασαν από την ίδρυση των ΤΕΙ έως σήμερα υπήρξαν και περιπτώσεις που κατατέθηκαν αξιόπιστες και ρεαλιστικές προτάσεις για την μετεξέλιξή τους οι οποίες δυστυχώς δεν έγιναν ποτέ πράξη καθώς συνάντησαν έντονη αντίδραση τόσο από τα εκάστοτε μικροκομματικά συμφέροντα όσο και από συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων.
Μία τέτοια πρόταση είχε ήδη από το 1989 κατατεθεί στο Πρόγραμμα για την Παιδεία της Νέας Δημοκρατίας.
Εκείνο το πρόγραμμα Παιδείας υιοθετούσε την πρόταση της Νεολαίας για Ενιαία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.
Σε εκείνο το Πρόγραμμα υπάρχει ένα ολόκληρο Κεφάλαιο για τα ΤΕΙ.
Αναφέρω χαρακτηριστικά: 15.β. σελ.47 "..Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι οι τεχνολόγοι εφαρμογής πρέπει να είναι πανεπιστημιακού επιπέδου..... Για το σκοπό αναμορφώνονται τα Τμήματα των ΤΕΙ  εξελισσόμενα σε Πανεπιστημιακά Τμήματα τα οποία χρησιμοποιούν και την υλικοτεχνική υποδομή των ΤΕΙ. Η λειτουργία των τμημάτων αυτών θα διέπεται από την πανεπιστημιακή νομοθεσία για τη διοίκηση, την εκπαιδευτική διαδικασία, τις μεταπτυχιακές σπουδές κ.λ.π.
Τα νέα αυτά πανεπιστημιακά τμήματα, μετά από χωροταξική μελέτη θα ενταχθούν σε Πανεπιστήμια..."
Σημαντικό ήταν επίσης το γεγονός ότι μιλούσε για την ανάγκη "σπασίματος" των πενταετών σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο, σελ. 43 "..Υποχρεωτική παρακολούθηση κύκλου μεταπτυχιακών μαθημάτων για τίτλο επιπέδου MASTER"
 

Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει στα χέρια της το εκπαιδευτικό μέλλον της χώρας μας.
Η ακαδημαϊκή διαδρομή και η πολιτική αντίληψη, απαλλαγμένη από μικροκομματισμούς και σκοπιμότητες, του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου μπορούν να αποτελέσουν εγγύηση για τις επιλογές του.
Μένει να δούμε αν η Κυβέρνηση έχει το απαιτούμενο θάρρος και την αποφασιστικότητα να βάλει το μπάχαλο σε τάξη...


Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ: ΤΑ ΤΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ

 Η Θέση της ΔΑΠ -ΝΔΦΚ ήταν ανέκαθεν η θέσπιση ΕΝΟΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ της Χώρας με κατάργηση του ρατσιστικού και αναχρονιστικού διαχωρισμού σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ΑΕΙ και ΤΕΙ παλαιότερα).
Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ μιλούσε από το 1988 για την ανάγκη "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ" των ΤΕΙ αναγνωρίζοντας έγκαιρα ότι το "πείραμα" των ΤΕΙ ήταν αποτυχημένο και δεν είχε καμία σχέση με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Θυμίζω ότι θέση της ΔΑΠ από το 1987 ήταν η μετεξέλιξη των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε "Ενιαία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα (ΕΠΙ)".
Ενδεικτικό το προεκλογικό φυλλάδιο της ΔΑΠ για τις φοιτητικές εκλογές του 1988:
Αντίστοιχο ήταν και το προεκλογικό φυλλάδιο του 1991 όταν ήδη είχε κατατεθεί στη Βουλή Νομοσχέδιο, -που ανάμεσα σε άλλα- προέβλεπε την μετεξέλιξη των ΤΕΙ σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Εφαρμογής (ΠΙΕ, κάνοντας αναγραμματισμό της πρότασης για τα ΕΠΙ),  -δεν ψηφίστηκε ποτέ μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν στο χώρο της Παιδείας με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα-.

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

ΤΟ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΝΑ ΙΔΡΥΜΑ - ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!

Ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος καλείται σήμερα να δώσει λύση στο μπάχαλο που επικρατεί στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης εδώ και δεκαετίες...
Θυμίζω ότι μόνο το 1998 ιδρύθηκαν σε ένα βραδυ 92 νέα τμήματα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ -στα πλαίσια του Προγράμματος Διεύρυνσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης-.
Δεκάδες Τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης λειτουργούν -ή καλύτερα υπολειτουργούν- σε ολόκληρη την Ελλάδα, στερούμενα στοιχειωδών υποδομών, επιστημονικού προσωπικού αλλά -πλέον- και εισακτέων...
Γιατί αυτά τα τμήματα θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν;
Θα απαντήσει βέβαια -σωστά- κάποιος ότι τα Πανεπιστήμια τα ενισχύεις δεν τα κλείνεις!
Πόσα όμως από αυτά τα Τμήματα έχουν λόγο ύπαρξης; Πόσα από αυτά τα Τμήματα πράγματι καλύπτουν κάποιο τομέα της Επιστήμης ή κάποια ανάγκη της οικονομίας;
Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει αβίαστα.
Είναι επιτέλους ανάγκη να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση όλων των Ιδρυμάτων.
Πάγια θέση μας ήταν πάντα:
"Μέσω της αξιολόγησης και αναβάθμισης όλων των Ιδρυμάτων, στόχος μας είναι η καθιέρωση ενός Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η οποία θα συνοδευτεί από ένα γενναίο επανασχεδιασμό ολόκληρου του Χάρτη των Ανώτατων Ιδρυμάτων της Χώρας στη βάση επιστημονικών και επιστημονικών κριτηρίων"
Θέση μου ήταν επίσης πάντα ότι -έτσι όπως λειτούργησε ο θεσμός- τα ΤΕΙ ήταν ένα λάθος "πείραμα".
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 25 χρόνια από την ίδρυσή τους το 1983 για να αποκτήσουν θεσμική ταυτότητα και να κατοχυρώσουν την παρουσία τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση (με τους Νόμους 2916/2001 και 3449/2007), όμως ακόμα οι πτυχιούχοι αντιμετωπίζονται -από τη Δημόσια Διοίκηση και τα Παραγωγικά Υπουργεία- ως απόφοιτοι μέσων Τεχνικών Σχολών...


Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι σήμερα οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από ποτέ για κατάργηση των δύο διαφορετικών Θεσμικών Πλαισίων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος που να μπορεί πλέον να επιχειρηματολογήσει γιατί πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν ξεχωριστά τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Πειραιά αντίστοιχα.. Ή να εξηγήσει γιατί πρέπει να υπάρχει Νοσηλευτική τόσο στα Πανεπιστήμια όσο και στα ΤΕΙ.

Δεν χρειαζόταν βέβαια ιδιαίτερη ευφυία για να καταλάβει κανείς ότι η κατάργηση των δύο διαφορετικών θεσμικών Πλαισίων ήταν πάντα μονόδρομος, δυστυχώς βέβαια πάντα το προσωπικό συμφέρον υπερτερούσε του γενικού με αποτέλεσμα να φτάσουμε στα σημερινά αδιέξοδα.
Πάντα βέβαια υπήρχαν κάποιοι που μιλούσαν για το πως θα έπρεπε να είναι η Ανώτατη Εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια.
Παραθέτω πιο κάτω την εισήγησή μου στην Ημερίδα για την Παιδεία με τίτλο "Ο ρόλος της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα του 2000" που διοργάνωσε σε κεντρικό Ξενοδοχείο η Νέα Δημοκρατία στις 16 Μαϊου 1996:
"
Δημήτρης Σιάχος

Υπεύθυνος Πόλης ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΤΕΙ Πειραιά

16/5/1996







Κύριε Πρόεδρε,

Κύριοι Βουλευτές,

Κυρίες και Κύριοι Καθηγητές των ΤΕΙ,

Συνάδελφοι,



Έρχομαι κι εγώ να χαιρετήσω αυτή την πραγματικά αξιόλογη πρωτοβουλία του κόμματος μας να ασχοληθεί με ένα από τα καυτότερα προβλήματα της Ελληνικής Κοινωνίας και αναμφισβήτητα το καυτότερο πρόβλημα του χώρου της παιδείας μας.

Σημασία όμως έχει ότι δεν πρέπει να μείνουμε στις πρωτοβουλίες, πρέπει να πάρουμε γενναίες αποφάσεις τις οποίες θα είμαστε σίγουροι ότι η Νέα Δημοκρατία θα κάνει πράξεις.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο χώρος των ΤΕΙ είναι ένα «καζάνι που βράζει».

Είμαι κι εγώ ένας από τους σπουδαστές που νοιώσαμε προδομένοι βλέποντας τον αγώνα μας για δικαίωση να πηγαίνει χαμένος, όταν πριν δύο εξάμηνα ξεκινήσαμε δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις.

Δεν είναι λίγα τα παράπονα που έχουμε εμείς οι απλοί ΔΑΠίτες από τη στάση του κομματικού μας φορέα απέναντι στον αγώνα μας.

Επιτέλους, η Νέα Δημοκρατία πρέπει να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θα κάνει όταν γίνει Κυβέρνηση και πως αναμένεται να δώσει λύση στο πρόβλημα των ΤΕΙ.

Επίσης, θα διαφωνήσω με τον όρο «Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση».

Για εμάς ο διαχωρισμός Τεχνολογικής και Πανεπιστημιακής είναι απαράδεκτος ρατσιστικός διαχωρισμός.

Κομβική θέση για τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αποτελεί εδώ και χρόνια η κατάργηση του 1404/83 και η ένταξη όλων των Ιδρυμάτων σε ένα και μόνο θεσμικό πλαίσιο.

Για τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αλλά και το Σπουδαστικό κίνημα, η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι «Ενιαία».

Το σημείο τριβής με την παράταξη της ΠΑΣΠ είναι η εμμονή αυτής της παράταξης στην ύπαρξη –όπως λέει- «δύο παράλληλων κατευθύνσεων», λες και μπορεί να φανταστεί κανείς πως η Παιδεία μπορεί να χωριστεί σε κατευθύνσεις τη στιγμή που κάθε ίδρυμα είναι αυτόνομη οντότητα με συγκεκριμένο στόχο και σκοπό στην κοινωνία και την παραγωγή.

Ποιος είναι άραγε ο λόγος ύπαρξης Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο ή Τμήματος Νοσηλευτικής στο ΤΕΙ και Τμήματος Νοσηλευτικής στο Πανεπιστήμιο;

Προφανώς για να ενισχύεται ο διαχωρισμός σε πατρικίους και πληβείους.

Το Κόμμα μας πρέπει να τολμήσει να κάνει το πρώτο πραγματικό βήμα για ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η δημιουργία νέων Τμημάτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε όλη τη χώρα πρέπει να σταματήσει. Απαιτείται γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πρέπει να συγκρουστούμε με μικροπολιτικές και να κοιτάξουμε τις επόμενες γενιές.

Γιατί πχ να έχουμε ξεχωριστά ΤΕΙ Πειραιά και ξεχωριστά Πανεπιστήμιο Πειραιά; Γιατί το ΤΕΙ Πειραιά να μην εξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά;

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ πιστεύει στον ανταγωνισμό.   

Το κόμμα μας που θέλει να λέγεται το Κόμμα της Ενωμένης Ευρώπης και του ελεύθερου ανταγωνισμού δεν πρέπει να υποκύψει στις συντεχνίες, πρέπει να εφαρμόσει τις Κοινοτικές Οδηγίες και να δώσει τη δυνατότητα σε όλα τα Ιδρύματα να αναπτυχθούν και να δείξουν τις δυνατότητές τους μέσα από τον ανταγωνισμό καθώς μόνο μέσα από αυτόν επιτυγχάνεται η ανάπτυξη.

Το Κόμμα μας πρέπει όχι μόνο να καταδικάσει αλλά και να ζητήσει καταλογισμό ευθυνών για τις αισχρές αποφάσεις της σημερινής Κυβέρνησης, όπως την παράνομη ανάκληση του ΠΔ318 και την απόφαση του ΣΤΕ για το 8ο Εξάμηνο.



Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δηλώνει πως αν αυτό δεν γίνει δεν θα διστάσει να συγκρουστεί ακόμα και με τη Νέα Δημοκρατία.

Κύριοι σας καλούμε με τις πράξεις σας μας κάνετε να νοιώσουμε υπερήφανοι που ανήκουμε στη Νέα Δημοκρατία.



ΣΙΑΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Υπεύθυνος Πόλης

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΤΕΙ Πειραιά"


Περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις σας, καλώντας σας να ενώσουμε τις φωνές μας για να γίνουν επιτέλους πράξη τα αυτονόητα...

Ακολουθεί μέρος του αρχείου από την εκδήλωση εκείνη.

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦ.ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΑΝΑΣΗ ΣΚΟΡΔΑ

Μετά από πρωτοβουλία της ΔΑΚΕ Μηχανικών Τ.Ε. την Τρίτη 24 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Διοίκησης της ΕΕΤΕΜ με τον Υφυπουργό Ανάπτυξης -και υπέυθυνο για τη Βιομηχανία- κο Σκορδά.
Συζητήθηκε το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος «Εκτέλεση, συντήρηση, επισκευή και λειτουργία ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, καθορισμός ειδικοτήτων και προϋποθέσεων για την έκδοση αδείας άσκησης των σχετικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων» που δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση.
Ζητήσαμε την απόσυρση του εν συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος και την κατάθεση νέου ολοκληρωμένου σχεδίου, το οποίο θα περιλαμβάνει και τους κανόνες μελετών και επιβλέψεων με σεβασμό στους νόμους 2916/2001 και 3549/2007.

* Ακολουθεί η επιστολή μας προς την Ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης.