Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ


Παραθέτουμε το κείμενο τροπολογιών που κατέθεσε στους Βουλευτές της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου η ΕΕΤΕΜ κατά την έναρξη της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου.

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ο επιστημονικός και επαγγελματικός ενιαίος φορέας οργάνωσης και εκπροσώπησης
των Μηχανικών του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης

Ταχ. Δ/νση: ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 15 –106 77, ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ.: 2105227812 - 2105227276
Fax: 2105243701, http://www.eetem.gr - E-mail: eetem@eetem.gr

Παρατηρήσεις -τροπολογίες
Αιτιολόγηση προτεινόμενων τροπολογιών
1. Γενικές παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου
Στο άρθρο 7
προβλέπεται δαπάνη - αμοιβή για τους ελέγχους από τους ελεγκτές δόμησης, χωρίς όμως να διευκρινίζονται τα εξής:
α) Ποιον θα επιβαρύνει,
β) Ποιος την καθορίζει,
γ) Αν αυτή εξαρτάται από το κόστος της κατασκευής.

Στο άρθρο 9, παρ. 2
ο Νόμος πρέπει να γίνει ξεκάθαρος ως προς αυτόν που έχει το δικαίωμα δόμησης αναφορικά με τα οικόπεδα συνιδιοκτητών, καθώς και τις υποχρεώσεις και δικαιώματα αυτών. Μέχρι σήμερα οι άδειες ήταν διοικητικές πράξεις που αφορούσαν το οικόπεδο – γήπεδο και δεν υπεισέρχονταν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Στο άρθρο 13
θεωρούμε ότι η ισχύς της άδειας του ελεγκτή δόμησης (δυο χρόνια) είναι πολύ μικρή, κάτι το οποίο θα συμβάλλει στην αύξηση της γραφειοκρατίας.


2. Θέματα ισότιμης αντιμετώπισης των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι και τήρησης του Κοινοτικού Δικαίου περί ανταγωνισμού
1. Αφορά τους ελευθέρους επαγγελματίες μηχανικούς Τ.Ε.Ι
στο άρθρο 8 παρ. 1:
Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
Το Τ.Ε.Ε ως επαγγελματική ένωση των μηχανικών πανεπιστημίου δεν νομιμοποιείται ούτε είναι σε θέση να γνωρίζει και μάλιστα να δημοσιοποιεί στοιχεία για τα επαγγελματικά προσόντα των μηχανικών Τ.Ε.Ι, δεδομένου ότι δεν είναι μέλη του.
Ως γνωστό, το Τ.Ε.Ε βρίσκεται σε χρόνια αντιπαράθεση με τους μηχανικούς Τ.Ε.Ι και αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής τους κατοχύρωσης.
Συνεπώς βρίσκεται σε προφανή σύγκρουση συμφερόντων να ευνοήσει τα μέλη του (μηχανικοί πανεπιστημίου) και να βλάψει τους ανταγωνιστές τους (μηχανικοί Τ.Ε.Ι) κατά την διαδικασία ενημέρωσης του Μητρώου.
Επομένως το Τ.Ε.Ε δε διαθέτει την απαιτούμενη αντικειμενικότητα και νομιμότητα για να προβαίνει στην ενημέρωση του εν λόγω αρχείου.
Η πρόσφατη ανάθεση της διαχείρισης του ηλεκτρονικού συστήματος τακτοποίησης των αυθαιρέτων στο Τ.Ε.Ε και οι περιορισμοί που αυτό θέτει για τους μηχανικούς των Τ.Ε.Ι επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.
Το Υ.Π.Ε.Κ.Α, εφόσον θα έχει την ευθύνη, θα πρέπει να αναλάβει και την ενημέρωση του αρχείου-Μητρώου Μηχανικών μελετητών και επιβλεπόντων.
Κατά την σύνταξη του Μητρώου θα συμβουλεύεται τον νόμιμο εκπρόσωπο των μηχανικών Τ.Ε.Ι δηλ, την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, η οποία τηρεί σχετικό μητρώο και σύμφωνα με ισχύουσες διατάξεις, εκπροσωπεί ήδη τους μηχανικούς Τ.Ε.Ι σε γνωμοδοτικά ή αποφασιστικά όργανα της Πολιτείας.

στο άρθρο 8 παρ. 2
η διάταξη αυτή αποκλείει ειδικότητες που έχουν το δικαίωμα εκπόνησης μελετών για τα διατηρητέα κτίρια. Η ύπαρξη της εν λόγω διάταξης θεωρούμε ότι δε συνάδει με το πνεύμα του νόμου, δεδομένου ότι αυτό ασχολείται με το νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης και δεν υπεισέρχεται σε θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων.



3. Θέματα που αφορούν Δημοσίους Υπαλλήλους του Κλάδου Τ.Ε Μηχανικών
 στο άρθρο 5 παρ.1β
Αποκλείονται αυθαίρετα οι υπάλληλοι των πολεοδομιών, Μηχανικοί Τ.Ε.Ι από τον έλεγχο των στοιχείων δόμησης όταν μάλιστα πολλοί εξ αυτών είναι και προϊστάμενοι Πολεοδομιών μην λαμβάνοντας υπόψη ότι ανήκουν στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (Ανώτατη εκπαίδευση).

 στο άρθρο 16, παραγ.3 και παραγ.5:
Από τη στελέχωση των υπηρεσιών της, ΕΥΕΠΕ και ΕΥΕΔΕΝ απουσιάζουν αδικαιολόγητα οι υπάλληλοι κατηγορίας Τ.Ε Μηχανικών οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία και Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στα επιστημονικά κα γνωστικά πεδία που σχετίζονται με τις υπηρεσίες αυτές.
Επίσης με βάση το ν.3839/2010, άρθρο πρώτο σχετικά με τις θέσεις προϊσταμένων στο δημόσιο οι παράγραφοι 3 και 5 του άρθρου 16 θα πρέπει να τροποποιηθούν και για τις θέσεις προϊσταμένων των ΕΥΕΔ, ΕΥΕΠΕ και ΕΥΕΔΕΝ να προβλέπονται και υπάλληλοι του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών με τα ανάλογα προσόντα.
Ο αριθμός των προβλεπόμενων στην παραγ. 7 γ) πέντε θέσεων του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών θεωρείται πολύ μικρός σε σχέση με τις τριανταπέντε θέσεις του κλάδου Π.Ε Μηχανικών.

 στο άρθρο 16, παραγ.7 :
Από την στελέχωση των υπηρεσιών της ΕΥΕΔΕΝ απουσιάζουν εντελώς οι πτυχιούχοι μηχανικοί Τ.Ε.Ι και πρέπει να προβλεφθεί.

4. Θέματα εκπροσώπησης σε Γνωμοδοτικά Όργανα της Πολιτείας
Δεδομένου ότι η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ συμμετέχει ήδη σε γνωμοδοτικά και αποφασιστικά όργανα της πολιτείας και δεδομένου ότι εκπροσωπεί το 40% σχεδόν του συνόλου των μηχανικών ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας θα πρέπει για λόγους διαφάνειας να συμμετέχει με εκπρόσωπους της σε όλα τα γνωμοδοτικά όργανα με τεχνικό αντικείμενο. Επομένως προτείνεται η συμμετοχή εκπρόσωπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ στα κάτωθι όργανα:

 Άρθρο 17 Σύσταση Εποπτικού Συμβουλίου
Δεδομένου ότι και οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τ.Ε.Ι θα μπορούν να πιστοποιηθούν ως Ελεγκτές Δόμησης, για λόγους αντικειμενικότητας και διασφάλισης της διαφάνειας θα πρέπει να προβλέπεται και η συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ (Επαγγελματικής-Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών) με τον αναπληρωτή του.

 Άρθρο 22 Συμβούλια Αρχιτεκτονικής
Δεδομένου ότι και η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ έχει ως μέλη μηχανικούς με εξειδίκευση στα σχετικά αντικείμενα (ειδικά σε διατηρητέα κτίρια), όπως οι μηχανικοί Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής θα πρέπει να συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

 Άρθρο 32 Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ)
Παρότι μόλις πριν λίγες μέρες δημοσιεύτηκε ο ν.4014/2011 με βάση τον οποίο (Άρθρο 33 παρ. 3ζ), η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ συμμετέχει με εκπρόσωπο της στα ΣΧΟΠΑΔ, εντούτοις στο σχέδιο νόμου για τις άδειες δόμησης αποκλείεται αδικαιολόγητα από τα νέα Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) τα οποία θα αντικαταστήσουν τα ΣΧΟΠΑΔ και θα έχουν σχεδόν τις ίδιες αρμοδιότητες!
Επομένως η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ θα πρέπει να συμμετέχει με εκπρόσωπο της στα ΣΥΠΟΘΑ των Περιφερειακών ενοτήτων καθώς και στο Κεντρικό Συμβούλιο ΠΘΑ.

 στο άρθρο 37
Για λόγους αντικειμενικότητας απαιτείται στη σύνθεση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων να υπάρχει πρόβλεψη για συμμετοχή και ενός εκπροσώπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας με τον αναπληρωτή του.

5. Τεχνικά Θέματα και ορθής διατύπωσης
 στο άρθρο 9 παραγ.3
Προκειμένου να υπάρχει συμβατότητα μεταξύ των τοπογραφικών διαγραμμάτων των αδειών δόμησης με το Εθνικό Κτηματολόγιο προτείνεται για την σύνταξη των τοπογραφικών διαγραμμάτων να χρησιμοποιείται το τοπογραφικό από την βάση του Κτηματολογίου.

 Στο άρθρο 12 παρ. 1 α.
Θα πρέπει σε αντιστοιχία να προβλέπεται και η ιδιότητα του μέλους της Επαγγελματικής - Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ) για τους πτυχιούχους Μηχανικούς.







Προτεινόμενες Τροπολογίες - Προσθήκες
 επί του άρθρου 5
Το εδάφιο β της παραγράφου 1 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής:
«β. Ο έλεγχος των απαιτούμενων στοιχείων για την έγκριση δόμησης γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας υπαλλήλους κατηγορίας Π.Ε Μηχανικών ή Τ.Ε Μηχανικών και μόνο σε περίπτωση έλλειψης των παραπάνω, από τεχνικούς κατωτέρων βαθμίδων».

Στην παράγραφο 5, η φράση «…μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου Π.Ε Μηχανικών με βαθμό Α’» αντικαθίσταται από την φράση «...μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών με βαθμό Α’».

Στην παράγραφο 7 σε όλα τα εδάφια μετά την φράση «Π.Ε» προστίθεται η φράση «ή Τ.Ε», και η φράση του εδαφίου γ «πέντε θέσεις του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών» αντικαθίσταται από «τριανταπέντε θέσεις κλάδου Τ.Ε Μηχανικών».


 επί του άρθρου 8
Η παραγ.1 του άρθρου 8 τροποποιείται ως εξής:
 «1. Στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. τηρείται μητρώο στο οποίο παρέχεται δημόσια πρόσβαση, που ενημερώνεται από το Τ.Ε.Ε., με τα στοιχεία των διπλωματούχων μηχανικών μελών του και από την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με τα στοιχεία των πτυχιούχων μηχανικών μελών της.
Αυτό περιλαμβάνει τα επαγγελματικά προσόντα μηχανικού, τον τίτλο σπουδών, την ειδικότητα, την άδεια άσκησης και τα ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα.»

 Προτείνουμε τη διαγραφή της παραγράφου 2 του συγκεκριμένου άρθρου.

 Επί του Άρθρου 9,
Στην παράγραφο 3 προστίθεται εδάφιο δ ως εξής:
"δ. Για την σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος σε οικόπεδο ή γήπεδο που επέρχεται γεωμετρική μεταβολή (Ν. 2664/1998) και έχει ολοκληρωθεί η σχετική ενημέρωση της χωρικής βάσης του Εθνικού Κτηματολογίου, θα απαιτείται οι συντεταγμένες να είναι από τη βάση Κτηματολογίου και δεν θα γίνεται επιπλέον εξάρτηση των κορυφών της ιδιοκτησίας από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο."

 επί του Άρθρου 12 ….Προϋποθέσεις απόκτησης άδειας
Η παράγραφος 1 του άρθρου 12 τροποποιείται ως εξής:
"1. Ο υποψήφιος ελεγκτής δόμησης πρέπει να διαθέτει τα παρακάτω προσόντα:
α) να είναι διπλωματούχος μηχανικός, μέλος του Τ.Ε.Ε ή πτυχιούχος μηχανικός τεχνολογικής εκπαίδευσης, μέλος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ή μηχανικός που έχει αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη χώρα μας κατ’ εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας."







 επί του Άρθρου 13
το άρθρο 13 τροποποιείται ως εξής:
«Η άδεια ελεγκτή δόμησης χορηγείται σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις και διαθέτουν το Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης του άρθρου 12. Η άδεια ελεγκτή δόμησης ισχύει για πέντε έτη από την έκδοσή της. …»

 επί του Άρθρου 16
Στην παρ. 3 η φράση «…μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου Π.Ε Μηχανικών με βαθμό Α’» αντικαθίσταται από την φράση «..μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών με βαθμό Α’»

 επί του άρθρου 17
Στο άρθρο 17 προστίθεται παράγραφος ζ ως εξής:
« ζ. Εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), με τον αναπληρωτή του.»

 επί του Άρθρου 22
Στην παράγραφο 1, το εδάφιο γ τροποποιείται ως εξής:
"γ. ένα αρχιτέκτονα ιδιώτη μελετητή που πληροί τα κριτήρια που περιγράφονται παρακάτω, με τον αναπληρωτή του."
και προστίθεται εδάφιο δ
"δ. Ένα πτυχιούχο μηχανικό Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων ιδιώτη μελετητή, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με βάση Μητρώο Μελών που τηρεί από αυτή, ο οποίος δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην περιοχή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με τον αναπληρωτή του."

 επί του άρθρου 32
στο άρθρο 32 προστίθεται παράγραφος ζ. ως εξής:
«ζ. Μηχανικό, εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ) , με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, με τον αναπληρωτή του.»

 επί του άρθρου 37
στο άρθρο 37 προστίθεται παράγραφος ζ. ως εξής:
«ζ. Μηχανικό, εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, με τον αναπληρωτή του.»



ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ

1. Επί του άρθρου 4 του ΠΔ 100/2010
Αιτιολόγηση τροπολογίας
Ο περιορισμός των πτυχιούχων μηχανικών αποκλειστικά σε «κτίρια κατοικίας» είναι αυθαίρετος. Δεν τεκμηριώνεται τεχνικά για πιο λόγο ένας μηχανικός που είναι ικανός να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου κατοικίας να μην μπορεί να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου καταστήματος ίσου εμβαδού.
Επίσης, δεν τεκμηριώνεται τεχνικά το πώς ο μηχανικός που είναι ικανός να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού κτιρίου ισχύος 150 κιλοβάτ, αφού θα έχει πιστοποιηθεί, να μην μπορεί να διενεργήσει αντίστοιχη επιθεώρηση σε εγκαταστάσεις κτιρίου καταστήματος με πολλαπλάσια συνολική θερμική ή/και ψυκτική ισχύ.
Συνεπώς, οι περιορισμοί αυτοί δεν έχουν ουδεμία τεχνική/ επιστημονική βάση, παρά τίθενται αποκλειστικά για την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων των διπλωματούχων μηχανικών σε βάρος των πτυχιούχων μηχανικών.


Προτεινόμενη τροπολογία προσθήκη
Στην παραγ. 24 του άρθρου 42 προστίθεται εδάφιο δ) ως εξής:

δ) Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ΠΔ 100/2010 (Α’ 177) αντικαθίσταται ως ακολούθως :

« Άρθρο 4 − Άδειες Ενεργειακών Επιθεωρητών

1. Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του προηγούμενου άρθρου, εγγράφονται στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών του άρθρου 5 και τους χορηγείται Άδεια Ενεργειακού Επιθεωρητή η οποία διακρίνεται σε τρεις κατηγορίες, ήτοι:
(α) Κτιρίου,
(β) Λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης και
(γ) Εγκαταστάσεων κλιματισμού,
και Χορηγείται σε Διπλωματούχους Μηχανικούς, μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Πτυχιούχους Μηχανικούς, μέλη της Επαγγελματικής-Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.) και για τις τρεις κατηγορίες Ενεργειακών Επιθεωρητών (κτιρίου, λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμού) ή σε κατόχους απόφασης επαγγελματικής αναγνώρισης Ενεργειακού Επιθεωρητή αντίστοιχου επιπέδου, από το Συμβούλιου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), η οποία δίνει το δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων όλων των κατηγοριών και χρήσεων και λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού ανεξαρτήτως θερμικής και ψυκτικής ισχύος.»

2. Επί του άρθρου 9 του ΠΔ 100/2010
Αιτιολόγηση τροπολογίας
το ΤΕΕ αποτελεί την επαγγελματική ένωση των μηχανικών πανεπιστημίου και συνεπώς βρίσκεται σε προφανή σύγκρουση συμφερόντων με στόχο να ευνοήσει τα μέλη του (μηχανικοί πανεπιστημίου) και να βλάψει τους ανταγωνιστές τους (μηχανικοί ΤΕΙ) κατά την εξεταστική διαδικασία.
Συνεπώς, το ΤΕΕ θα εμπλέκεται μεροληπτικά και δίχως εγγυήσεις ανεξαρτησίας και διαφάνειας στην διαδικασία, κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Όλη η διαδικασία πιστοποίησης – εξέτασης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από το ΥΠΕΚΑ χωρίς «εξωγενείς» παρεμβάσεις.


Προτεινόμενη τροπολογία προσθήκη
 στο άρθρο 42 να προστεθεί παρ. 24 …… ως εξής:
Οι παράγραφοι 1, 5, 6 και 7 του άρθρου 9 του π.δ. 100/2010 (Α’ 177) να τροποποιηθούν ως ακολούθως:
«1. Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί, μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) ή οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης μέλη της Επαγγελματικής και Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ) ή οι μηχανικοί που έχουν αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη…..»
5. Η εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο, με την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, γραπτώς ή ηλεκτρονικά, επί αγνώστων θεμάτων επί της ύλης του εκπαιδευτικού προγράμματος και με ανωνυμία των εξεταζομένων έως την έκδοση των αποτελεσμάτων.
6. Για το σκοπό των εξετάσεων συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, εξεταστική επιτροπή προκειμένου να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο, η ισοτιμία και η διαφάνεια της διαδικασίας. Η εξεταστική επιτροπή είναι εννεαμελής και αποτελείται από:
(α) δύο (2) εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), οριζόμενους από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ),
(β) δύο (2) εκπροσώπους της Επαγγελματικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.), οριζόμενους από την Επαγγελματική και Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.),
(γ) πέντε (5) εκπροσώπους του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
7. Εντός εικοσιπέντε (25) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων, ανακοινώνεται από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα προσωρινή κατάσταση επιτυχόντων. Οι υποψήφιοι μπορούν, εντός χρονικού διαστήματος πέντε εργάσιμων (5) ημερών, να υποβάλουν ενστάσεις επί των αποτελεσμάτων της προσωρινής κατάστασης, που εξετάζονται από την εξεταστική επιτροπή εντός δέκα εργάσιμων (10) ημερών από την υποβολή τους. Με το πέρας της παραπάνω διαδικασίας, εκδίδεται από το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα οριστική κατάσταση επιτυχόντων, ακριβές αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται στην Ε.Υ.ΕΠ.ΕΝ., καθώς και Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης για κάθε υποψήφιο.»



ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ



Εγκρίθηκε επί της αρχής από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο με το οποίο καθορίζεται ο νέος τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών. Σκοπός του νομοσχεδίου υποτίθεται ότι είναι η διασφάλιση της νομιμότητας, ο περιορισμός της αυθαίρετης δόμησης, η τιθάσευση της συνδιαλλαγής μέσω των Πολεοδομικών γραφείων και η εξασφάλιση της διαφάνεια του ελέγχου των κατασκευών.
Καταργείται το πολεοδομικό γραφείο, έτσι όπως το γνωρίζουμε, μετακινείται στον μελετητή μηχανικό η αποκλειστική ευθύνη της σύνταξης των μελετών της σωστής εκτέλεσης του έργου.
Με το σχέδιο νόμου διαχωρίζεται πλήρως η έγκριση δόμησης από το ελεγκτικό έργο με τη δημιουργία του Σώματος των Ελεγκτών Δόμησης, καθιερώνονται αυστηρές ποινές για τους μηχανικούς που παρανομούν, καθώς και η ηλεκτρονική υποβολή των σχεδίων και των δικαιολογητικών, θεσπίζονται νέα γνωμοδοτικά όργανα αρχιτεκτονικής και πολεοδομικών θεμάτων, η έγκριση δόμησης και η άδεια καθορίζονται πλέον σε δύο στάδια. Επίσης μπαίνει μια σειρά διατάξεων που αφορούν τη σύσταση Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής αλλά και προβληματικές τροποποιήσεις στις διατάξεις που αφορούν στο σώμα των Ενεργειακών Επιθεωρητών. Η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συνεχίζεται την προσεχή Πέμπτη. Η ΕΕΤΕΜ έχει παρέμβει καταθέτοντας σειρά τροπολογιών, με σημείο αιχμής την επιχειρούμενη -για άλλη μία φορά- προσπάθεια της συντεχνίας του ΤΕΕ να ελένξει απόλυτα την άσκηση του Επαγγέλματος και να αφήσει εκτός τους συναδέλφους Μηχανικούς Τ.Ε. με το άρθρο για τη δημιουργία Μητρώου Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών που θα εμημερώνεται από το ΤΕΕ...
Ακολουθεί το Σχέδιο Νόμου:
Neos Tropos Ekdosis Adeiwn

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΤΑ ΤΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ


1987-1989: Το ΠΑΣΟΚ δήλωνε τα ΤΕΙ στην ΕΟΚ ως "Κέντρα Εκπαίδευσης Ανέργων" και το Κράτος εισέπρατε παχυλές επιδοτήσεις υπονομεύοντας το μέλλον δεκάδων χιλιάδων σπουδαστών και πτυχιούχων..
2011: η ιστορία δυστυχώς επαναλλαμβάνεται... ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη Θεσσαλονίκη τις προθέσεις του για τα ΤΕΙ (τα αντιμετωπίζει ως σχολές κατάρτισης ανέργων και όχι ως Ανώτατα Ιδρύματα).
Έτσι άλλωστε ερμηνεύεται η επιμονή του Υπουργείου Παιδείας στη διατήρηση των δύο διαφορετικών τομέων στην Ανώτατη Εκπαίδευση κατά την ψήφιση του τελευταίου Νόμου για τα ΑΕΙ...
Ακολουθεί το χαρακτηριστικό απόσπασμα της ομιλίας του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου:
"....Βασικός μου στόχος σ΄ αυτή τη δύσκολη περίοδο:
Να μην υπάρχει οικογένεια χωρίς τουλάχιστον έναν εργαζόμενο, να μην υπάρχει οικογένεια χωρίς εισόδημα.
Γι΄ αυτό και αλλάζουμε ριζικά το σύστημα κατάρτισης ανέργων και δίνουμε δυνατότητα στον άνεργο και στον κάθε πολίτη να επιλέξει το αντικείμενο και τον φορέα κατάρτισης, με βοήθεια από το κράτος. Δηλαδή, με ένα κουπόνι που θα καλύπτει τα έξοδα, ο καταρτιζόμενος θα διαλέγει ελεύθερα από ένα ΙΕΚ μέχρι ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε ένα Πανεπιστήμιο.
Μια δεύτερη ευκαιρία σε ένα ΤΕΙ ή μια ταχύρυθμη κατάρτιση σε μια πιστοποιημένη ιδιωτική σχολή....."

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

ΝΤΡΟΠΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΕΕ...



Παρακολουθείστε την ντροπιαστική συνέντευξη του προέδρου του ΤΕΕ (από το 14ο έως το 19ο λεπτό). Καταγγέλλει τον Απόστολο Κακλαμάνη και την ΕΕΤΕΜ...
Απαιτεί να περνούν οι Μηχανικοί Τ.Ε. από το πειθαρχικό συμβούλιο του ΤΕΕ χωρίς να είναι καν μέλη του!!!
Καταγγέλλει τη ρύθμιση με βάση την οποία οι Μηχανικοί Τ.Ε. θα ελέγχονται από το Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΕΤΕΜ, λέγοντας ότι οι εγγραφή στην Ένωση δεν είναι υποχρεωτική...
Καταγγέλλει, αλλά δεν απαντά γιατί το ΤΕΕ δεν δέχεται την εγγραφή στο Μητρώο του των Μηχανικών Τ.Ε...
Επίσης δεν λέει τίποτα για τους πτυχιούχους Ιδρυμάτων τριετούς διάρκειας φοίτησης από την Ε.Ε. οι οποίοι γίνονται μέλη του ΤΕΕ με πλήρη Επαγγελματικά Δικαιώματα.
Δεν λέει τίποτα για την απαρχαιωμένη Νομοθεσία του 1930 η οποία είναι αυτή που διέπει το Επάγγελμα του Μηχανικού στη χώρα μας εδώ και 80 χρόνια...
Θυμίζουμε ότι από το 1930 έως σήμερα άλλαξε αρκετές φορές τόσο το πολίτευμα, όσο και το Σύνταγμα της Ελλάδος, άλλαξαν ακόμη και τα σύνορα της χώρας. Το μόνο πράγμα που δεν τόλμησε καμία Κυβέρνηση να αγγίξει είναι η Νομοθεσία του 1930 για το Επάγγελμα του Μηχανικού...!!









null


Από την εκπομπή "ΣΚΑΪ τώρα" με την Πόπη Τσαπανίδου, Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου, 10πμ (2ο μισό της εκπομπής)
http://www.skai.gr/tv/show?showid=64411

Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ ΣΕ ΦΕΚ

Ο Νόμος "Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων" είναι πλέον Νόμος του Κράτους.
Νόμος 4009/2011
ΦΕΚ: 195/6.9.2011
Ν.4009_2011 ΑΕΙ
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει ο όρος "ισότιμα" δεν μπήκε τελικά δεν μπήκε στο άρθρο 1 του Νόμου -παρά τη σχετική διαβεβαίωση της Υπουργού στη Βουλή-.
Σε όλες τις ενημερώσεις μας, ενημερώσαμε ότι -μετά την ομόθυμη αντίδραση του Κλάδου-, αποφεύχθησαν τα χειρότερα για τα ΤΕΙ, όμως κανένα από τα προβλήματα των Ιδρυμάτων δεν λύθηκε.

Χαρακτηριστικό της πρόθεσης του Υπουργείου να διευρύνει την απόσταση μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι το Άρθρο 4 του Νόμου:

Άρθρο 4
Αποστολή των Α.Ε.Ι.

........

2. Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής των ιδρυμάτων κάθε τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης:

α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.

β) Τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στις εφαρμογές των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών, στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου σπουδών με υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση"......................
α ΤΕΙ προσφέρουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση η οποία όμως δεν είναι ολοκληρωμένη!!!!

Υπενθυμίζουμε, ότι παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, τα ΤΕΙ εξαιρέθηκαν για ακόμα μία φορά από τη δυνατότητα να διοργανώσουν τον τρίτο κύκλο σπουδών (διδακτορικά). Σημειώμουμε ξανά, ότι η ακαδημαϊκότητα ενός Ιδρύματος κρίνεται από τη δυνατότητά του να διεξάγει έρευνα και να δίνει διδακτορικά, στην αντίθετη περίπτωση η λέξη "Ανώτατα" είναι κενή περιεχομένου.



Θυμίζουμε τη φράση του Πρωθυπουργού κατά τη διάρκεια της ομιλείας του στη συζήτηση του Νομοσχεδίου: "Τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν είναι δουλειά του κράτους αλλά των επαγγελματικών φορέων, των επιμελητήριων"...
Είναι προφανές ότι με αυτό τον τρόπο ο Πρωθυπουργός δεσμεύθηκε στο ΤΕΕ καθησυχάζοντάς το ότι αυτή η κυβέρνηση δεν θα βγάλει ποτέ Επαγγελματικά Δικαιώματα για τους πτυχιούχους των ΤΕΙ...

Θυμίζουμε επίσης, την ανακοίνωση της Συνόδου των Προέδρων ΤΕΙ οι οποίοι μίλησαν για αδυναμία του Νόμου να λύσει τα προβλήματα των Ιδρυμάτων, όπως και για την αδυναμία των περισσότερων Ιδρυμάτων να καλύψουν ακόμη και τις πιο βασικές τους υποχρεώσεις λόγω της υποχρηματοδότησης που τα μαστίζει.

Είναι προφανές ότι η θέση μας για
ΕΝΙΑΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
είναι πλέον μονόδρομος

Θυμίζουμε την τροπολογία του συναδέλφου και Βουλευτή Κοζανης κου Παπαδόπουλου με την οποία πρότεινε την Θεσμοθέτηση του Ενιαίου Πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και προχώρησε στην πρόταση για μετεξέλιξη του ΤΕΙ Πειραιά σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά με ταυτόχρονη ενσωμάτωση της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ με την αντίστοιχη Σχολή του Πανεπιστημίου.

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΕΙ: "Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΙ"


Σοβαρότατα και άμεσα προβλήματα, τα οποία εμποδίζουν τη σωστή λειτουργία των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (ΤΕΙ), διαπιστώνουν καθημερινά και ανέφεραν στη σημερινή έκτακτη συνεδρίασή τους στο ΤΙΤΑΝΙΑ, οι πρόεδροι των ιδρυμάτων.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από τη σύνοδο Προέδρων ΤΕΙ, η βασική διεκδίκησή για την οργάνωση τρίτου κύκλου σπουδών στα ιδρύματα για την απονομή διδακτορικών διπλωμάτων, παρά τις ρητές δεσμεύσεις του υπουργείου Παιδείας, τελικά δεν πέρασε στα νέα μέτρα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Η Σύνοδος ομόφωνα αποφαίνεται ότι ο νέος νόμος, σε ό,τι αφορά τον Τεχνολογικό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν διασφαλίζει μια ενιαία ποιοτική Ανώτατη Εκπαίδευση, δεν δίνει διέξοδο ολοκληρωμένης ανάπτυξης στα ΤΕΙ και δεν επιλύει σοβαρά συσσωρευμένα προβλήματα. Αντ' αυτού, με την πολιτική που εφαρμόζεται επιδεινώνονται πολλά από αυτά», λένε οι επικεφαλής των ΤΕΙ.

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ επεσήμαναν ότι τα Ιδρύματα αντιμετωπίζουν πλέον ιδιαίτερα προβλήματα, με τη δραματική μείωση των προϋπολογισμών, με την έλλειψη διορισμών εκπαιδευτικού προσωπικού και τη μείωση κατά 55% του αριθμού του έκτακτου προσωπικού των ιδρυμάτων.

Η Σύνοδος των προέδρων ΤΕΙ δηλώνει, τέλος, ότι ξεκινά αγώνα «με συμπαράταξη κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων, ώστε να επιλυθούν άμεσα τα εκκρεμή ζητήματα που έχουν ήδη γίνει εκρηκτικά, αλλά και για να μειωθεί η οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής οικογένειας από τη φυγή των νέων στο εξωτερικό και από τον προσανατολισμό τους στα ιδιωτικά "κολλέγια"».

Σαφής υπέρ των ΤΕΙ η τοποθέτηση του Άρη Σπηλιωτόπουλου


"...Είναι σημαντικό για εμάς ότι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης πήρε σαφή θέση υπέρ των ΤΕΙ, συνεχίζοντας το δρόμο που άνοιξε η Μαριέττα Γιαννάκου με το Ν.3549/2007. Απόδειξη αποτελούν οι τοποθετήσεις τόσο του εισηγητή κου Ταλιαδούρου, όσο και του αρμόδιου Τομεάρχη Παιδείας κου Άρη Σπηλιωτόπουλου.
Ακολουθεί χαρακτηριστικό απόσπασμα της τοποθέτησης του πρώην Υπουργού ...Φυσικά, εμείς πιστεύουμε ότι σε ένα σημαντικό βαθμό έχουν γίνει από τις δικές μας κυβερνήσεις κάποια πράγματα για τα T.E.I., αλλά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα βήματα.
Αισθανόμαστε, δηλαδή, ότι κάποιες βελτιώσεις μπορούν να ικανοποιήσουν ως ένα βαθμό τις επιταγές της διάταξης του άρθρου 11, παράγραφος 7 του ν. 3404/2005, αλλά από εκεί και έπειτα, εμείς πρέπει να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα προς τα εμπρός, για να δώσουμε τη δυνατότητα στα T.E.I., εκεί που μπορούν, να διοργανώσουν προγράμματα σπουδών και Τρίτου Κύκλου.
Επίσης, δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή η τριετής διάρκεια σπουδών στα T.E.I., γιατί κάτι τέτοιο –κατά τη δική μας εκτίμηση- μπορεί να οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των σπουδών που παρέχονται από τα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Επίσης, όσον αφορά τις μεταβατικές διατάξεις στο άρθρο 79 για τις λοιπές κατηγορίες προσωπικού, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να μπει ένα οριστικό τέλος στην αβεβαιότητα και την ασάφεια που κρατά σε ομηρία και σε αγωνία για το μέλλον τους τους ήδη υπηρετούντες, όσον αφορά το ειδικό τεχνικό προσωπικό των T.E.I. της χώρας..."

ΠΡΟΤΑΣΗ-ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ



Ο Βουλευτής Κοζάνης και συνάδελφος Μηχανικός Τ.Ε., κος Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά την πρόσφατη συζήτηση του Νομοσχεδίου κατέθεσε την πιο ριζοσπαστική πρόταση που έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα στη Βουλή για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων με την αιώνια διαμάχη Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Πρότεινε την κατάργηση των δύο διαφορετικών θεσμικών πλαισίων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και μίλησε για την ανάγκη ενός Νέου Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Θυμίζουμε ότι η πρόταση αυτή αποτελεί πάγια θέση της Πανελλήνιας ΔΑΚΕ Μηχανικών Τ.Ε. αλλά είναι πλέον –μετά το τελευταίο Συνέδριο- και θέση της ΕΕΤΕΜ.


Ακολουθεί το χαρακτηριστικό απόσπασμα της Τροπολογίας:

«…
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.

Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.

Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.

Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».

Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.

Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:



ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ


Άρθρο 1 ,

Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.

*Ακολουθούν οι τροπολογίες που κατέθεσε ο κος Παπαδόπουλος


Αριθ.{γεν.513-ειδ.74 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 1
«Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το παρόν σχέδιο Νόμου το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να βαπτίσει ως καινοτομία και «βήμα προς τα εμπρός» τη βεβιασμένη –και σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετη- προσπάθειά του για κομματική άλωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης, με περιορισμό της δημοκρατικής λειτουργίας και υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει στις αρχικές της θέσεις, χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας.
Παρά τον πολύ μεγάλο αριθμό αλλαγών που εισάγει, το Υπουργείο Παιδείας δεν τολμά –όπως προφανώς έχει την ευκαιρία- να κάνει το ένα και μοναδικό βήμα που απαιτείται για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στη χώρα μας. Εμμένει στη διαφοροποίηση των Ιδρυμάτων αλλά και προχωρά στην υποβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.
Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».
Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.
Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 1 ,
1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
3. Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.514-ειδ.75 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου, ενέχουν κινδύνους περαιτέρω υποβάθμισης του ρόλου και της λειτουργίας των Τ.Ε.Ι., όπως μέσω:
1. του αποκλεισμού των ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους, από κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με έρευνα υψηλής ποιότητας,
2. της υπονόμευσης του πρώτου ακαδημαϊκού τίτλου, μέσω της οργάνωσης προγραμμάτων τριετούς διάρκειας σπουδών, τα οποία εξυπηρετούν απόλυτα τις ευέλικτες μορφές εργασίας.
3. Με δεδομένη και την έλλειψη πλαισίου άσκησης επαγγέλματος, η συνεχιζόμενη απαξίωση των τίτλων σπουδών θα οδηγήσει την συντριπτική πλειονότητα των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. σε αμοιβές κάτω από τα όρια της αξιοπρέπειας και κατά κανόνα αναντίστοιχες του έργου το οποίο παρέχουν.
4. της αμφισβήτησης της φυσιογνωμίας και του ρόλου των Τ.Ε.Ι. ως Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
5. των υπερεξουσιών της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, η οποία θα μπορεί να παρεμβαίνει ακόμη και σε θέματα χρηματοδότησης και Χωροταξικής κατανομής των Α.Ε.Ι.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιθυμεί να δώσει τέλος στην υποβάθμιση και τον φαύλο κύκλο θεσμοθετώντας ενιαίο νομικό πλαίσιο για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους και ισότιμους τομείς:
α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και
β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».
3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα και ισότιμα με φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2916/20001, όπως τροποποιήθηκαν με τον ν.3549/2007».

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.516 ειδ.77 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η αποστολή των ΤΕΙ, όπως είναι διατυπωμένη στην παραγ. 2 του άρθρου 4 του σχεδίου Νόμου, δεν συμβάλλει στην θεσμική ολοκλήρωσή τους αφού δίνει αφορμές για καταστρατήγηση της ακαδημαϊκής τους ανεξαρτησίας και ερείσματα για αμφισβήτηση του ανώτατου χαρακτήρα τους.
Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει αποσαφηνιστεί πλήρως στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007.

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

1. Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει ισχύει όπως έχει οριστεί στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.515 –ειδ.76 24/8/11 }

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Σήμερα τα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί και παρά τις αντίξοες συνθήκες και την έλλειψη χρηματοδότησης, έχουν αξιολογηθεί θετικά. Επίσης στο σύνολο των ΤΕΙ της χώρας λειτουργούν εδώ και χρόνια αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, είτε αυτόνομα, είτε σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της Ελλάδας ή του Εξωτερικού.
Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από την αυτόνομη διοργάνωση προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών και έρευνας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την λειτουργία τους ως Α.Ε.Ι. σύμφωνα τόσο με τις γενικές διατάξεις του νομοσχεδίου για την αποστολή των ΑΕΙ όσο και με τη διεθνώς αποδεκτή ακαδημαϊκή πρακτική.
Με δεδομένη την άρνηση της ηγεσίας του Υπουργείου να υιοθετήσει την πρόταση για «ενιαίο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας» σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προτείνεται να εκχωρηθεί και στα ΤΕΙ η αρμοδιότητα σχεδιασμού και οργάνωσης διδακτορικών προγραμμάτων μετά από αξιολόγηση και σύμφωνα με τους διεθνής κανόνες και προϋποθέσεις για τα Ιδρύματα Ανωτάτης Εκπαίδευσης. Στην αντίθετη περίπτωση αμφισβητείται σαφώς ο Ανώτατος χαρακτήρας των Ιδρυμάτων.

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών

1. Η ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης του τρίτου κύκλου σπουδών ανήκει στην αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος



Αριθμ. {γεν.512 –ειδ.73 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο δεν κατοχυρώνονται τα συνταγματικά δικαιώματα των υπηρετούντων μελών του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.
Με βασικό κριτήριο το γεγονός ότι τα ήδη υπηρετούντα μέλη του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. έχουν διαφορετική εργασιακή σχέση, όρους εργασίας και αντικείμενο σε σχέση με τα μέλη του Ε.Τ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο οι θέσεις του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. «μετατρέπονται» (όρος ασαφής) σε Ε.Τ.Ε.Π. χωρίς αυτές να διασφαλίζονται, ενώ καταργούνται σημαντικά από τα δικαιώματά τους (εργασιακές σχέσεις, όροι εργασίας και αντικείμενο απασχόλησης).
Για την αποφυγή προβλημάτων και την ομαλή μετάβαση όλου του προσωπικού των ΤΕΙ στο νέο πλαίσιο νόμου της ανώτατης εκπαίδευσης, προτείνονται τα εξής:

Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού

(…) Ένταξη μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π.
Κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των άρθρων 21 και 23 του Ν.1404/1983 και οι οποίοι κατατάχθηκαν σε κλάδους σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφοι 1 έως 5 του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ. 78 Α’) και το άρθρο 3 παράγραφος 32 του Ν. 3149/2003 (ΦΕΚ141 Α’), καθώς και όσοι δεν έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία της μονιμοποίησης τους ( § 4 του άρθρου 21 του Ν.1404/1983), εντάσσονται μετά την δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 29, στους παρακάτω κλάδους των αντίστοιχων κατηγοριών του Ε.Τ.Ε.Π.:
i) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των Κλάδων ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ20 εντάσσονται στον Κλάδο ΠΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
ii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του Κλάδου TE & ΤΕ1 εντάσσονται στον Κλάδο ΤΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
iii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του κλάδου ΔΕ1 εντάσσονται σε προσωποπαγή θέση της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π. κλάδου ΔΕ.
(…) Όσα από τα παραπάνω μέλη αποκτήσουν τα τυπικά προσόντα ανώτερου κλάδου, έχουν την δυνατότητα ένταξης σε αυτόν, ύστερα από αίτηση τους και αντίστοιχη απόφαση του Πρύτανη. Επίσης στο παραπάνω προσωπικό δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ εξαίρεση Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στο ΕΑΠ.
(…) Για την βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. που εντάσσονται στις κατηγορίες Ε.Τ.Ε.Π. σύμφωνα με τα παραπάνω, προσμετράται η προϋπηρεσία τους στον κλάδο του Ε.Τ.Π.
(…) Τα ως άνω εντασσόμενα μέλη του Ε.Τ.Π. των ΤΕΙ στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π., εξακολουθούν να διέπονται από το προϊσχύον καθεστώς ως προς την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική κατάσταση και εξέλιξη τους όπως ορίζεται από το άρθρο 21 του Ν.1404/1983, το άρθρο 9 του Ν.3404/2005, του άρθρου 11 του Ν2817/2000 και του άρθρου 2 του Ν.3205/2003, έως την ένταξη τους στις κατηγορίες προσωπικού Ε.Τ.Ε.Π. και την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στο άρθρο 29 παρ. 6 του νομοσχεδίου.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος