Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011
ΠΡΟΤΑΣΗ-ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ
Ο Βουλευτής Κοζάνης και συνάδελφος Μηχανικός Τ.Ε., κος Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά την πρόσφατη συζήτηση του Νομοσχεδίου κατέθεσε την πιο ριζοσπαστική πρόταση που έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα στη Βουλή για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων με την αιώνια διαμάχη Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Πρότεινε την κατάργηση των δύο διαφορετικών θεσμικών πλαισίων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και μίλησε για την ανάγκη ενός Νέου Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Θυμίζουμε ότι η πρόταση αυτή αποτελεί πάγια θέση της Πανελλήνιας ΔΑΚΕ Μηχανικών Τ.Ε. αλλά είναι πλέον –μετά το τελευταίο Συνέδριο- και θέση της ΕΕΤΕΜ.
Ακολουθεί το χαρακτηριστικό απόσπασμα της Τροπολογίας:
«…
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.
Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».
Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.
Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 1 ,
Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.
*Ακολουθούν οι τροπολογίες που κατέθεσε ο κος Παπαδόπουλος
1η
Αριθ.{γεν.513-ειδ.74 24/8/11}
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»
Άρθρο 1
«Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με το παρόν σχέδιο Νόμου το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να βαπτίσει ως καινοτομία και «βήμα προς τα εμπρός» τη βεβιασμένη –και σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετη- προσπάθειά του για κομματική άλωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης, με περιορισμό της δημοκρατικής λειτουργίας και υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει στις αρχικές της θέσεις, χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας.
Παρά τον πολύ μεγάλο αριθμό αλλαγών που εισάγει, το Υπουργείο Παιδείας δεν τολμά –όπως προφανώς έχει την ευκαιρία- να κάνει το ένα και μοναδικό βήμα που απαιτείται για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στη χώρα μας. Εμμένει στη διαφοροποίηση των Ιδρυμάτων αλλά και προχωρά στην υποβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.
Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».
Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.
Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 1 ,
1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
3. Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.
Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος
2η
Αριθ. {γεν.514-ειδ.75 24/8/11}
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»
Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου, ενέχουν κινδύνους περαιτέρω υποβάθμισης του ρόλου και της λειτουργίας των Τ.Ε.Ι., όπως μέσω:
1. του αποκλεισμού των ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους, από κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με έρευνα υψηλής ποιότητας,
2. της υπονόμευσης του πρώτου ακαδημαϊκού τίτλου, μέσω της οργάνωσης προγραμμάτων τριετούς διάρκειας σπουδών, τα οποία εξυπηρετούν απόλυτα τις ευέλικτες μορφές εργασίας.
3. Με δεδομένη και την έλλειψη πλαισίου άσκησης επαγγέλματος, η συνεχιζόμενη απαξίωση των τίτλων σπουδών θα οδηγήσει την συντριπτική πλειονότητα των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. σε αμοιβές κάτω από τα όρια της αξιοπρέπειας και κατά κανόνα αναντίστοιχες του έργου το οποίο παρέχουν.
4. της αμφισβήτησης της φυσιογνωμίας και του ρόλου των Τ.Ε.Ι. ως Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
5. των υπερεξουσιών της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, η οποία θα μπορεί να παρεμβαίνει ακόμη και σε θέματα χρηματοδότησης και Χωροταξικής κατανομής των Α.Ε.Ι.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιθυμεί να δώσει τέλος στην υποβάθμιση και τον φαύλο κύκλο θεσμοθετώντας ενιαίο νομικό πλαίσιο για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.
1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους και ισότιμους τομείς:
α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και
β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».
3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα και ισότιμα με φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2916/20001, όπως τροποποιήθηκαν με τον ν.3549/2007».
Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος
3η
Αριθ. {γεν.516 ειδ.77 24/8/11}
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»
Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η αποστολή των ΤΕΙ, όπως είναι διατυπωμένη στην παραγ. 2 του άρθρου 4 του σχεδίου Νόμου, δεν συμβάλλει στην θεσμική ολοκλήρωσή τους αφού δίνει αφορμές για καταστρατήγηση της ακαδημαϊκής τους ανεξαρτησίας και ερείσματα για αμφισβήτηση του ανώτατου χαρακτήρα τους.
Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει αποσαφηνιστεί πλήρως στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
1. Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει ισχύει όπως έχει οριστεί στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007
Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος
4η
Αριθ. {γεν.515 –ειδ.76 24/8/11 }
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»
Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Σήμερα τα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί και παρά τις αντίξοες συνθήκες και την έλλειψη χρηματοδότησης, έχουν αξιολογηθεί θετικά. Επίσης στο σύνολο των ΤΕΙ της χώρας λειτουργούν εδώ και χρόνια αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, είτε αυτόνομα, είτε σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της Ελλάδας ή του Εξωτερικού.
Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από την αυτόνομη διοργάνωση προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών και έρευνας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την λειτουργία τους ως Α.Ε.Ι. σύμφωνα τόσο με τις γενικές διατάξεις του νομοσχεδίου για την αποστολή των ΑΕΙ όσο και με τη διεθνώς αποδεκτή ακαδημαϊκή πρακτική.
Με δεδομένη την άρνηση της ηγεσίας του Υπουργείου να υιοθετήσει την πρόταση για «ενιαίο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας» σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προτείνεται να εκχωρηθεί και στα ΤΕΙ η αρμοδιότητα σχεδιασμού και οργάνωσης διδακτορικών προγραμμάτων μετά από αξιολόγηση και σύμφωνα με τους διεθνής κανόνες και προϋποθέσεις για τα Ιδρύματα Ανωτάτης Εκπαίδευσης. Στην αντίθετη περίπτωση αμφισβητείται σαφώς ο Ανώτατος χαρακτήρας των Ιδρυμάτων.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών
1. Η ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης του τρίτου κύκλου σπουδών ανήκει στην αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.
Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος
5η
Αριθμ. {γεν.512 –ειδ.73 24/8/11}
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»
Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο δεν κατοχυρώνονται τα συνταγματικά δικαιώματα των υπηρετούντων μελών του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.
Με βασικό κριτήριο το γεγονός ότι τα ήδη υπηρετούντα μέλη του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. έχουν διαφορετική εργασιακή σχέση, όρους εργασίας και αντικείμενο σε σχέση με τα μέλη του Ε.Τ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο οι θέσεις του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. «μετατρέπονται» (όρος ασαφής) σε Ε.Τ.Ε.Π. χωρίς αυτές να διασφαλίζονται, ενώ καταργούνται σημαντικά από τα δικαιώματά τους (εργασιακές σχέσεις, όροι εργασίας και αντικείμενο απασχόλησης).
Για την αποφυγή προβλημάτων και την ομαλή μετάβαση όλου του προσωπικού των ΤΕΙ στο νέο πλαίσιο νόμου της ανώτατης εκπαίδευσης, προτείνονται τα εξής:
Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού
(…) Ένταξη μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π.
Κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των άρθρων 21 και 23 του Ν.1404/1983 και οι οποίοι κατατάχθηκαν σε κλάδους σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφοι 1 έως 5 του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ. 78 Α’) και το άρθρο 3 παράγραφος 32 του Ν. 3149/2003 (ΦΕΚ141 Α’), καθώς και όσοι δεν έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία της μονιμοποίησης τους ( § 4 του άρθρου 21 του Ν.1404/1983), εντάσσονται μετά την δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 29, στους παρακάτω κλάδους των αντίστοιχων κατηγοριών του Ε.Τ.Ε.Π.:
i) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των Κλάδων ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ20 εντάσσονται στον Κλάδο ΠΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
ii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του Κλάδου TE & ΤΕ1 εντάσσονται στον Κλάδο ΤΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
iii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του κλάδου ΔΕ1 εντάσσονται σε προσωποπαγή θέση της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π. κλάδου ΔΕ.
(…) Όσα από τα παραπάνω μέλη αποκτήσουν τα τυπικά προσόντα ανώτερου κλάδου, έχουν την δυνατότητα ένταξης σε αυτόν, ύστερα από αίτηση τους και αντίστοιχη απόφαση του Πρύτανη. Επίσης στο παραπάνω προσωπικό δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ εξαίρεση Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στο ΕΑΠ.
(…) Για την βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. που εντάσσονται στις κατηγορίες Ε.Τ.Ε.Π. σύμφωνα με τα παραπάνω, προσμετράται η προϋπηρεσία τους στον κλάδο του Ε.Τ.Π.
(…) Τα ως άνω εντασσόμενα μέλη του Ε.Τ.Π. των ΤΕΙ στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π., εξακολουθούν να διέπονται από το προϊσχύον καθεστώς ως προς την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική κατάσταση και εξέλιξη τους όπως ορίζεται από το άρθρο 21 του Ν.1404/1983, το άρθρο 9 του Ν.3404/2005, του άρθρου 11 του Ν2817/2000 και του άρθρου 2 του Ν.3205/2003, έως την ένταξη τους στις κατηγορίες προσωπικού Ε.Τ.Ε.Π. και την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στο άρθρο 29 παρ. 6 του νομοσχεδίου.
Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου