Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ


Παραθέτουμε το κείμενο τροπολογιών που κατέθεσε στους Βουλευτές της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου η ΕΕΤΕΜ κατά την έναρξη της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου.

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ο επιστημονικός και επαγγελματικός ενιαίος φορέας οργάνωσης και εκπροσώπησης
των Μηχανικών του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης

Ταχ. Δ/νση: ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 15 –106 77, ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ.: 2105227812 - 2105227276
Fax: 2105243701, http://www.eetem.gr - E-mail: eetem@eetem.gr

Παρατηρήσεις -τροπολογίες
Αιτιολόγηση προτεινόμενων τροπολογιών
1. Γενικές παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου
Στο άρθρο 7
προβλέπεται δαπάνη - αμοιβή για τους ελέγχους από τους ελεγκτές δόμησης, χωρίς όμως να διευκρινίζονται τα εξής:
α) Ποιον θα επιβαρύνει,
β) Ποιος την καθορίζει,
γ) Αν αυτή εξαρτάται από το κόστος της κατασκευής.

Στο άρθρο 9, παρ. 2
ο Νόμος πρέπει να γίνει ξεκάθαρος ως προς αυτόν που έχει το δικαίωμα δόμησης αναφορικά με τα οικόπεδα συνιδιοκτητών, καθώς και τις υποχρεώσεις και δικαιώματα αυτών. Μέχρι σήμερα οι άδειες ήταν διοικητικές πράξεις που αφορούσαν το οικόπεδο – γήπεδο και δεν υπεισέρχονταν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Στο άρθρο 13
θεωρούμε ότι η ισχύς της άδειας του ελεγκτή δόμησης (δυο χρόνια) είναι πολύ μικρή, κάτι το οποίο θα συμβάλλει στην αύξηση της γραφειοκρατίας.


2. Θέματα ισότιμης αντιμετώπισης των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι και τήρησης του Κοινοτικού Δικαίου περί ανταγωνισμού
1. Αφορά τους ελευθέρους επαγγελματίες μηχανικούς Τ.Ε.Ι
στο άρθρο 8 παρ. 1:
Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
Το Τ.Ε.Ε ως επαγγελματική ένωση των μηχανικών πανεπιστημίου δεν νομιμοποιείται ούτε είναι σε θέση να γνωρίζει και μάλιστα να δημοσιοποιεί στοιχεία για τα επαγγελματικά προσόντα των μηχανικών Τ.Ε.Ι, δεδομένου ότι δεν είναι μέλη του.
Ως γνωστό, το Τ.Ε.Ε βρίσκεται σε χρόνια αντιπαράθεση με τους μηχανικούς Τ.Ε.Ι και αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής τους κατοχύρωσης.
Συνεπώς βρίσκεται σε προφανή σύγκρουση συμφερόντων να ευνοήσει τα μέλη του (μηχανικοί πανεπιστημίου) και να βλάψει τους ανταγωνιστές τους (μηχανικοί Τ.Ε.Ι) κατά την διαδικασία ενημέρωσης του Μητρώου.
Επομένως το Τ.Ε.Ε δε διαθέτει την απαιτούμενη αντικειμενικότητα και νομιμότητα για να προβαίνει στην ενημέρωση του εν λόγω αρχείου.
Η πρόσφατη ανάθεση της διαχείρισης του ηλεκτρονικού συστήματος τακτοποίησης των αυθαιρέτων στο Τ.Ε.Ε και οι περιορισμοί που αυτό θέτει για τους μηχανικούς των Τ.Ε.Ι επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.
Το Υ.Π.Ε.Κ.Α, εφόσον θα έχει την ευθύνη, θα πρέπει να αναλάβει και την ενημέρωση του αρχείου-Μητρώου Μηχανικών μελετητών και επιβλεπόντων.
Κατά την σύνταξη του Μητρώου θα συμβουλεύεται τον νόμιμο εκπρόσωπο των μηχανικών Τ.Ε.Ι δηλ, την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, η οποία τηρεί σχετικό μητρώο και σύμφωνα με ισχύουσες διατάξεις, εκπροσωπεί ήδη τους μηχανικούς Τ.Ε.Ι σε γνωμοδοτικά ή αποφασιστικά όργανα της Πολιτείας.

στο άρθρο 8 παρ. 2
η διάταξη αυτή αποκλείει ειδικότητες που έχουν το δικαίωμα εκπόνησης μελετών για τα διατηρητέα κτίρια. Η ύπαρξη της εν λόγω διάταξης θεωρούμε ότι δε συνάδει με το πνεύμα του νόμου, δεδομένου ότι αυτό ασχολείται με το νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης και δεν υπεισέρχεται σε θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων.



3. Θέματα που αφορούν Δημοσίους Υπαλλήλους του Κλάδου Τ.Ε Μηχανικών
 στο άρθρο 5 παρ.1β
Αποκλείονται αυθαίρετα οι υπάλληλοι των πολεοδομιών, Μηχανικοί Τ.Ε.Ι από τον έλεγχο των στοιχείων δόμησης όταν μάλιστα πολλοί εξ αυτών είναι και προϊστάμενοι Πολεοδομιών μην λαμβάνοντας υπόψη ότι ανήκουν στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (Ανώτατη εκπαίδευση).

 στο άρθρο 16, παραγ.3 και παραγ.5:
Από τη στελέχωση των υπηρεσιών της, ΕΥΕΠΕ και ΕΥΕΔΕΝ απουσιάζουν αδικαιολόγητα οι υπάλληλοι κατηγορίας Τ.Ε Μηχανικών οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία και Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στα επιστημονικά κα γνωστικά πεδία που σχετίζονται με τις υπηρεσίες αυτές.
Επίσης με βάση το ν.3839/2010, άρθρο πρώτο σχετικά με τις θέσεις προϊσταμένων στο δημόσιο οι παράγραφοι 3 και 5 του άρθρου 16 θα πρέπει να τροποποιηθούν και για τις θέσεις προϊσταμένων των ΕΥΕΔ, ΕΥΕΠΕ και ΕΥΕΔΕΝ να προβλέπονται και υπάλληλοι του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών με τα ανάλογα προσόντα.
Ο αριθμός των προβλεπόμενων στην παραγ. 7 γ) πέντε θέσεων του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών θεωρείται πολύ μικρός σε σχέση με τις τριανταπέντε θέσεις του κλάδου Π.Ε Μηχανικών.

 στο άρθρο 16, παραγ.7 :
Από την στελέχωση των υπηρεσιών της ΕΥΕΔΕΝ απουσιάζουν εντελώς οι πτυχιούχοι μηχανικοί Τ.Ε.Ι και πρέπει να προβλεφθεί.

4. Θέματα εκπροσώπησης σε Γνωμοδοτικά Όργανα της Πολιτείας
Δεδομένου ότι η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ συμμετέχει ήδη σε γνωμοδοτικά και αποφασιστικά όργανα της πολιτείας και δεδομένου ότι εκπροσωπεί το 40% σχεδόν του συνόλου των μηχανικών ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας θα πρέπει για λόγους διαφάνειας να συμμετέχει με εκπρόσωπους της σε όλα τα γνωμοδοτικά όργανα με τεχνικό αντικείμενο. Επομένως προτείνεται η συμμετοχή εκπρόσωπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ στα κάτωθι όργανα:

 Άρθρο 17 Σύσταση Εποπτικού Συμβουλίου
Δεδομένου ότι και οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τ.Ε.Ι θα μπορούν να πιστοποιηθούν ως Ελεγκτές Δόμησης, για λόγους αντικειμενικότητας και διασφάλισης της διαφάνειας θα πρέπει να προβλέπεται και η συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ (Επαγγελματικής-Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών) με τον αναπληρωτή του.

 Άρθρο 22 Συμβούλια Αρχιτεκτονικής
Δεδομένου ότι και η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ έχει ως μέλη μηχανικούς με εξειδίκευση στα σχετικά αντικείμενα (ειδικά σε διατηρητέα κτίρια), όπως οι μηχανικοί Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής θα πρέπει να συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

 Άρθρο 32 Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ)
Παρότι μόλις πριν λίγες μέρες δημοσιεύτηκε ο ν.4014/2011 με βάση τον οποίο (Άρθρο 33 παρ. 3ζ), η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ συμμετέχει με εκπρόσωπο της στα ΣΧΟΠΑΔ, εντούτοις στο σχέδιο νόμου για τις άδειες δόμησης αποκλείεται αδικαιολόγητα από τα νέα Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) τα οποία θα αντικαταστήσουν τα ΣΧΟΠΑΔ και θα έχουν σχεδόν τις ίδιες αρμοδιότητες!
Επομένως η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ θα πρέπει να συμμετέχει με εκπρόσωπο της στα ΣΥΠΟΘΑ των Περιφερειακών ενοτήτων καθώς και στο Κεντρικό Συμβούλιο ΠΘΑ.

 στο άρθρο 37
Για λόγους αντικειμενικότητας απαιτείται στη σύνθεση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων να υπάρχει πρόβλεψη για συμμετοχή και ενός εκπροσώπου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας με τον αναπληρωτή του.

5. Τεχνικά Θέματα και ορθής διατύπωσης
 στο άρθρο 9 παραγ.3
Προκειμένου να υπάρχει συμβατότητα μεταξύ των τοπογραφικών διαγραμμάτων των αδειών δόμησης με το Εθνικό Κτηματολόγιο προτείνεται για την σύνταξη των τοπογραφικών διαγραμμάτων να χρησιμοποιείται το τοπογραφικό από την βάση του Κτηματολογίου.

 Στο άρθρο 12 παρ. 1 α.
Θα πρέπει σε αντιστοιχία να προβλέπεται και η ιδιότητα του μέλους της Επαγγελματικής - Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ) για τους πτυχιούχους Μηχανικούς.







Προτεινόμενες Τροπολογίες - Προσθήκες
 επί του άρθρου 5
Το εδάφιο β της παραγράφου 1 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής:
«β. Ο έλεγχος των απαιτούμενων στοιχείων για την έγκριση δόμησης γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας υπαλλήλους κατηγορίας Π.Ε Μηχανικών ή Τ.Ε Μηχανικών και μόνο σε περίπτωση έλλειψης των παραπάνω, από τεχνικούς κατωτέρων βαθμίδων».

Στην παράγραφο 5, η φράση «…μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου Π.Ε Μηχανικών με βαθμό Α’» αντικαθίσταται από την φράση «...μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών με βαθμό Α’».

Στην παράγραφο 7 σε όλα τα εδάφια μετά την φράση «Π.Ε» προστίθεται η φράση «ή Τ.Ε», και η φράση του εδαφίου γ «πέντε θέσεις του κλάδου Τ.Ε Μηχανικών» αντικαθίσταται από «τριανταπέντε θέσεις κλάδου Τ.Ε Μηχανικών».


 επί του άρθρου 8
Η παραγ.1 του άρθρου 8 τροποποιείται ως εξής:
 «1. Στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. τηρείται μητρώο στο οποίο παρέχεται δημόσια πρόσβαση, που ενημερώνεται από το Τ.Ε.Ε., με τα στοιχεία των διπλωματούχων μηχανικών μελών του και από την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με τα στοιχεία των πτυχιούχων μηχανικών μελών της.
Αυτό περιλαμβάνει τα επαγγελματικά προσόντα μηχανικού, τον τίτλο σπουδών, την ειδικότητα, την άδεια άσκησης και τα ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα.»

 Προτείνουμε τη διαγραφή της παραγράφου 2 του συγκεκριμένου άρθρου.

 Επί του Άρθρου 9,
Στην παράγραφο 3 προστίθεται εδάφιο δ ως εξής:
"δ. Για την σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος σε οικόπεδο ή γήπεδο που επέρχεται γεωμετρική μεταβολή (Ν. 2664/1998) και έχει ολοκληρωθεί η σχετική ενημέρωση της χωρικής βάσης του Εθνικού Κτηματολογίου, θα απαιτείται οι συντεταγμένες να είναι από τη βάση Κτηματολογίου και δεν θα γίνεται επιπλέον εξάρτηση των κορυφών της ιδιοκτησίας από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο."

 επί του Άρθρου 12 ….Προϋποθέσεις απόκτησης άδειας
Η παράγραφος 1 του άρθρου 12 τροποποιείται ως εξής:
"1. Ο υποψήφιος ελεγκτής δόμησης πρέπει να διαθέτει τα παρακάτω προσόντα:
α) να είναι διπλωματούχος μηχανικός, μέλος του Τ.Ε.Ε ή πτυχιούχος μηχανικός τεχνολογικής εκπαίδευσης, μέλος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ή μηχανικός που έχει αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη χώρα μας κατ’ εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας."







 επί του Άρθρου 13
το άρθρο 13 τροποποιείται ως εξής:
«Η άδεια ελεγκτή δόμησης χορηγείται σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις και διαθέτουν το Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης του άρθρου 12. Η άδεια ελεγκτή δόμησης ισχύει για πέντε έτη από την έκδοσή της. …»

 επί του Άρθρου 16
Στην παρ. 3 η φράση «…μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου Π.Ε Μηχανικών με βαθμό Α’» αντικαθίσταται από την φράση «..μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών με βαθμό Α’»

 επί του άρθρου 17
Στο άρθρο 17 προστίθεται παράγραφος ζ ως εξής:
« ζ. Εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), με τον αναπληρωτή του.»

 επί του Άρθρου 22
Στην παράγραφο 1, το εδάφιο γ τροποποιείται ως εξής:
"γ. ένα αρχιτέκτονα ιδιώτη μελετητή που πληροί τα κριτήρια που περιγράφονται παρακάτω, με τον αναπληρωτή του."
και προστίθεται εδάφιο δ
"δ. Ένα πτυχιούχο μηχανικό Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων ιδιώτη μελετητή, μέλος Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με βάση Μητρώο Μελών που τηρεί από αυτή, ο οποίος δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην περιοχή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με τον αναπληρωτή του."

 επί του άρθρου 32
στο άρθρο 32 προστίθεται παράγραφος ζ. ως εξής:
«ζ. Μηχανικό, εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ) , με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, με τον αναπληρωτή του.»

 επί του άρθρου 37
στο άρθρο 37 προστίθεται παράγραφος ζ. ως εξής:
«ζ. Μηχανικό, εκπρόσωπο της Επαγγελματικής–Επιστημονικής Ένωσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, με τον αναπληρωτή του.»



ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ

1. Επί του άρθρου 4 του ΠΔ 100/2010
Αιτιολόγηση τροπολογίας
Ο περιορισμός των πτυχιούχων μηχανικών αποκλειστικά σε «κτίρια κατοικίας» είναι αυθαίρετος. Δεν τεκμηριώνεται τεχνικά για πιο λόγο ένας μηχανικός που είναι ικανός να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου κατοικίας να μην μπορεί να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου καταστήματος ίσου εμβαδού.
Επίσης, δεν τεκμηριώνεται τεχνικά το πώς ο μηχανικός που είναι ικανός να διενεργήσει ενεργειακή επιθεώρηση λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού κτιρίου ισχύος 150 κιλοβάτ, αφού θα έχει πιστοποιηθεί, να μην μπορεί να διενεργήσει αντίστοιχη επιθεώρηση σε εγκαταστάσεις κτιρίου καταστήματος με πολλαπλάσια συνολική θερμική ή/και ψυκτική ισχύ.
Συνεπώς, οι περιορισμοί αυτοί δεν έχουν ουδεμία τεχνική/ επιστημονική βάση, παρά τίθενται αποκλειστικά για την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων των διπλωματούχων μηχανικών σε βάρος των πτυχιούχων μηχανικών.


Προτεινόμενη τροπολογία προσθήκη
Στην παραγ. 24 του άρθρου 42 προστίθεται εδάφιο δ) ως εξής:

δ) Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ΠΔ 100/2010 (Α’ 177) αντικαθίσταται ως ακολούθως :

« Άρθρο 4 − Άδειες Ενεργειακών Επιθεωρητών

1. Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του προηγούμενου άρθρου, εγγράφονται στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών του άρθρου 5 και τους χορηγείται Άδεια Ενεργειακού Επιθεωρητή η οποία διακρίνεται σε τρεις κατηγορίες, ήτοι:
(α) Κτιρίου,
(β) Λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης και
(γ) Εγκαταστάσεων κλιματισμού,
και Χορηγείται σε Διπλωματούχους Μηχανικούς, μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Πτυχιούχους Μηχανικούς, μέλη της Επαγγελματικής-Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.) και για τις τρεις κατηγορίες Ενεργειακών Επιθεωρητών (κτιρίου, λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμού) ή σε κατόχους απόφασης επαγγελματικής αναγνώρισης Ενεργειακού Επιθεωρητή αντίστοιχου επιπέδου, από το Συμβούλιου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), η οποία δίνει το δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων όλων των κατηγοριών και χρήσεων και λεβήτων και εγκαταστάσεων θέρμανσης ή κλιματισμού ανεξαρτήτως θερμικής και ψυκτικής ισχύος.»

2. Επί του άρθρου 9 του ΠΔ 100/2010
Αιτιολόγηση τροπολογίας
το ΤΕΕ αποτελεί την επαγγελματική ένωση των μηχανικών πανεπιστημίου και συνεπώς βρίσκεται σε προφανή σύγκρουση συμφερόντων με στόχο να ευνοήσει τα μέλη του (μηχανικοί πανεπιστημίου) και να βλάψει τους ανταγωνιστές τους (μηχανικοί ΤΕΙ) κατά την εξεταστική διαδικασία.
Συνεπώς, το ΤΕΕ θα εμπλέκεται μεροληπτικά και δίχως εγγυήσεις ανεξαρτησίας και διαφάνειας στην διαδικασία, κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Όλη η διαδικασία πιστοποίησης – εξέτασης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από το ΥΠΕΚΑ χωρίς «εξωγενείς» παρεμβάσεις.


Προτεινόμενη τροπολογία προσθήκη
 στο άρθρο 42 να προστεθεί παρ. 24 …… ως εξής:
Οι παράγραφοι 1, 5, 6 και 7 του άρθρου 9 του π.δ. 100/2010 (Α’ 177) να τροποποιηθούν ως ακολούθως:
«1. Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί, μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) ή οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης μέλη της Επαγγελματικής και Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ) ή οι μηχανικοί που έχουν αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη…..»
5. Η εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο, με την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, γραπτώς ή ηλεκτρονικά, επί αγνώστων θεμάτων επί της ύλης του εκπαιδευτικού προγράμματος και με ανωνυμία των εξεταζομένων έως την έκδοση των αποτελεσμάτων.
6. Για το σκοπό των εξετάσεων συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, εξεταστική επιτροπή προκειμένου να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο, η ισοτιμία και η διαφάνεια της διαδικασίας. Η εξεταστική επιτροπή είναι εννεαμελής και αποτελείται από:
(α) δύο (2) εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), οριζόμενους από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ),
(β) δύο (2) εκπροσώπους της Επαγγελματικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.), οριζόμενους από την Επαγγελματική και Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.),
(γ) πέντε (5) εκπροσώπους του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
7. Εντός εικοσιπέντε (25) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων, ανακοινώνεται από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα προσωρινή κατάσταση επιτυχόντων. Οι υποψήφιοι μπορούν, εντός χρονικού διαστήματος πέντε εργάσιμων (5) ημερών, να υποβάλουν ενστάσεις επί των αποτελεσμάτων της προσωρινής κατάστασης, που εξετάζονται από την εξεταστική επιτροπή εντός δέκα εργάσιμων (10) ημερών από την υποβολή τους. Με το πέρας της παραπάνω διαδικασίας, εκδίδεται από το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα οριστική κατάσταση επιτυχόντων, ακριβές αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται στην Ε.Υ.ΕΠ.ΕΝ., καθώς και Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης για κάθε υποψήφιο.»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου