Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

ΠΡΟΤΑΣΗ-ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ



Ο Βουλευτής Κοζάνης και συνάδελφος Μηχανικός Τ.Ε., κος Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά την πρόσφατη συζήτηση του Νομοσχεδίου κατέθεσε την πιο ριζοσπαστική πρόταση που έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα στη Βουλή για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων με την αιώνια διαμάχη Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Πρότεινε την κατάργηση των δύο διαφορετικών θεσμικών πλαισίων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και μίλησε για την ανάγκη ενός Νέου Ενιαίου Θεσμικού Πλαισίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Θυμίζουμε ότι η πρόταση αυτή αποτελεί πάγια θέση της Πανελλήνιας ΔΑΚΕ Μηχανικών Τ.Ε. αλλά είναι πλέον –μετά το τελευταίο Συνέδριο- και θέση της ΕΕΤΕΜ.


Ακολουθεί το χαρακτηριστικό απόσπασμα της Τροπολογίας:

«…
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.

Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.

Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.

Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».

Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.

Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:



ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ


Άρθρο 1 ,

Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.

*Ακολουθούν οι τροπολογίες που κατέθεσε ο κος Παπαδόπουλος


Αριθ.{γεν.513-ειδ.74 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 1
«Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το παρόν σχέδιο Νόμου το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να βαπτίσει ως καινοτομία και «βήμα προς τα εμπρός» τη βεβιασμένη –και σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετη- προσπάθειά του για κομματική άλωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης, με περιορισμό της δημοκρατικής λειτουργίας και υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει στις αρχικές της θέσεις, χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας.
Παρά τον πολύ μεγάλο αριθμό αλλαγών που εισάγει, το Υπουργείο Παιδείας δεν τολμά –όπως προφανώς έχει την ευκαιρία- να κάνει το ένα και μοναδικό βήμα που απαιτείται για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στη χώρα μας. Εμμένει στη διαφοροποίηση των Ιδρυμάτων αλλά και προχωρά στην υποβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Ένα μόνο βήμα απομένει για την πλήρη θεσμική ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων για να αντιμετωπιστεί σειρά χωροταξικών και λειτουργικών προβλημάτων που προκύπτουν από το διαχωρισμό Πανεπιστημίων και ΤΕΙ –όπως ο ρατσιστικός διαχωρισμός των πτυχιούχων σε ΠΕ και ΤΕ ή ο «γόρδιος δεσμός» των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων-.
Το βήμα αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση για «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)».
Με τη θεσμοθέτηση ενιαίου θεσμικού πλαισίου σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, όπου τα Ιδρύματα θα επιλέγουν μόνα τους –μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου- αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους ή τι είδους σχολές θα λειτουργήσουν.
Στα πλαίσια ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου θα πρέπει να ακολουθήσει γενναίος επανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου τα Ιδρύματα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης και της Ανάπτυξης. Γιατί (π.χ.) το ΤΕΙ Πειραιά να μην μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία, τις αξιοζήλευτες υποδομές και το πολύ υψηλό ακαδημαϊκό δυναμικό της Σχολής των Μηχανικών που διαθέτει και ταυτόχρονα τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ και Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου να ενσωματωθούν (αντί να λειτουργούν ως διαφορετικά Τμήματα σήμερα με αποτέλεσμα τη διαιώνιση του διαχωρισμού των Πτυχιούχων σε Π.Ε. και Τ.Ε.);
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 1 ,
1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως Α.Ε.Ι.
3. Όλες οι μέχρι σήμερα διατάξεις που διαφοροποιούν τα μέχρι σήμερα λειτουργούντα Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού Τομέα, καταργούνται και όλες οι διατάξεις που διέπουν τα ΑΕΙ εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα Ιδρύματα.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.514-ειδ.75 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου, ενέχουν κινδύνους περαιτέρω υποβάθμισης του ρόλου και της λειτουργίας των Τ.Ε.Ι., όπως μέσω:
1. του αποκλεισμού των ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους, από κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με έρευνα υψηλής ποιότητας,
2. της υπονόμευσης του πρώτου ακαδημαϊκού τίτλου, μέσω της οργάνωσης προγραμμάτων τριετούς διάρκειας σπουδών, τα οποία εξυπηρετούν απόλυτα τις ευέλικτες μορφές εργασίας.
3. Με δεδομένη και την έλλειψη πλαισίου άσκησης επαγγέλματος, η συνεχιζόμενη απαξίωση των τίτλων σπουδών θα οδηγήσει την συντριπτική πλειονότητα των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. σε αμοιβές κάτω από τα όρια της αξιοπρέπειας και κατά κανόνα αναντίστοιχες του έργου το οποίο παρέχουν.
4. της αμφισβήτησης της φυσιογνωμίας και του ρόλου των Τ.Ε.Ι. ως Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
5. των υπερεξουσιών της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, η οποία θα μπορεί να παρεμβαίνει ακόμη και σε θέματα χρηματοδότησης και Χωροταξικής κατανομής των Α.Ε.Ι.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιθυμεί να δώσει τέλος στην υποβάθμιση και τον φαύλο κύκλο θεσμοθετώντας ενιαίο νομικό πλαίσιο για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 1
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους και ισότιμους τομείς:
α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και
β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».
3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα και ισότιμα με φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2916/20001, όπως τροποποιήθηκαν με τον ν.3549/2007».

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.516 ειδ.77 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η αποστολή των ΤΕΙ, όπως είναι διατυπωμένη στην παραγ. 2 του άρθρου 4 του σχεδίου Νόμου, δεν συμβάλλει στην θεσμική ολοκλήρωσή τους αφού δίνει αφορμές για καταστρατήγηση της ακαδημαϊκής τους ανεξαρτησίας και ερείσματα για αμφισβήτηση του ανώτατου χαρακτήρα τους.
Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει αποσαφηνιστεί πλήρως στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007.

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο 4
Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

1. Η αποστολή των Ιδρυμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, έχει ισχύει όπως έχει οριστεί στο ν.2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος


Αριθ. {γεν.515 –ειδ.76 24/8/11 }

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο νόμος 2916/2001 αλλά κυρίως ο νόμος 3549/2007 σε συνδυασμό με τους νόμους για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα (άρθρο 11 παρ.7 του νόμου 3404) έχουν προσδώσει αντίστοιχα και ισότιμα χαρακτηριστικά στα Ιδρύματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Η Θεσμική ολοκλήρωση των ΤΕΙ έχει ολοκληρωθεί –μετά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία-.
Σήμερα τα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί και παρά τις αντίξοες συνθήκες και την έλλειψη χρηματοδότησης, έχουν αξιολογηθεί θετικά. Επίσης στο σύνολο των ΤΕΙ της χώρας λειτουργούν εδώ και χρόνια αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, είτε αυτόνομα, είτε σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της Ελλάδας ή του Εξωτερικού.
Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από την αυτόνομη διοργάνωση προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών και έρευνας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την λειτουργία τους ως Α.Ε.Ι. σύμφωνα τόσο με τις γενικές διατάξεις του νομοσχεδίου για την αποστολή των ΑΕΙ όσο και με τη διεθνώς αποδεκτή ακαδημαϊκή πρακτική.
Με δεδομένη την άρνηση της ηγεσίας του Υπουργείου να υιοθετήσει την πρόταση για «ενιαίο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας» σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προτείνεται να εκχωρηθεί και στα ΤΕΙ η αρμοδιότητα σχεδιασμού και οργάνωσης διδακτορικών προγραμμάτων μετά από αξιολόγηση και σύμφωνα με τους διεθνής κανόνες και προϋποθέσεις για τα Ιδρύματα Ανωτάτης Εκπαίδευσης. Στην αντίθετη περίπτωση αμφισβητείται σαφώς ο Ανώτατος χαρακτήρας των Ιδρυμάτων.

Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία-προσθήκη:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 39
Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών

1. Η ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης του τρίτου κύκλου σπουδών ανήκει στην αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος



Αριθμ. {γεν.512 –ειδ.73 24/8/11}

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων»

Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο δεν κατοχυρώνονται τα συνταγματικά δικαιώματα των υπηρετούντων μελών του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.
Με βασικό κριτήριο το γεγονός ότι τα ήδη υπηρετούντα μέλη του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. έχουν διαφορετική εργασιακή σχέση, όρους εργασίας και αντικείμενο σε σχέση με τα μέλη του Ε.Τ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο οι θέσεις του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. «μετατρέπονται» (όρος ασαφής) σε Ε.Τ.Ε.Π. χωρίς αυτές να διασφαλίζονται, ενώ καταργούνται σημαντικά από τα δικαιώματά τους (εργασιακές σχέσεις, όροι εργασίας και αντικείμενο απασχόλησης).
Για την αποφυγή προβλημάτων και την ομαλή μετάβαση όλου του προσωπικού των ΤΕΙ στο νέο πλαίσιο νόμου της ανώτατης εκπαίδευσης, προτείνονται τα εξής:

Άρθρο 79
Λοιπές κατηγορίες προσωπικού

(…) Ένταξη μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π.
Κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των άρθρων 21 και 23 του Ν.1404/1983 και οι οποίοι κατατάχθηκαν σε κλάδους σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφοι 1 έως 5 του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ. 78 Α’) και το άρθρο 3 παράγραφος 32 του Ν. 3149/2003 (ΦΕΚ141 Α’), καθώς και όσοι δεν έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία της μονιμοποίησης τους ( § 4 του άρθρου 21 του Ν.1404/1983), εντάσσονται μετά την δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 29, στους παρακάτω κλάδους των αντίστοιχων κατηγοριών του Ε.Τ.Ε.Π.:
i) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. των Κλάδων ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ20 εντάσσονται στον Κλάδο ΠΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
ii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του Κλάδου TE & ΤΕ1 εντάσσονται στον Κλάδο ΤΕ της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π.
iii) Τα υπηρετούντα μέλη Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. του κλάδου ΔΕ1 εντάσσονται σε προσωποπαγή θέση της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π. κλάδου ΔΕ.
(…) Όσα από τα παραπάνω μέλη αποκτήσουν τα τυπικά προσόντα ανώτερου κλάδου, έχουν την δυνατότητα ένταξης σε αυτόν, ύστερα από αίτηση τους και αντίστοιχη απόφαση του Πρύτανη. Επίσης στο παραπάνω προσωπικό δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ εξαίρεση Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στο ΕΑΠ.
(…) Για την βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων μελών Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι. που εντάσσονται στις κατηγορίες Ε.Τ.Ε.Π. σύμφωνα με τα παραπάνω, προσμετράται η προϋπηρεσία τους στον κλάδο του Ε.Τ.Π.
(…) Τα ως άνω εντασσόμενα μέλη του Ε.Τ.Π. των ΤΕΙ στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π., εξακολουθούν να διέπονται από το προϊσχύον καθεστώς ως προς την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική κατάσταση και εξέλιξη τους όπως ορίζεται από το άρθρο 21 του Ν.1404/1983, το άρθρο 9 του Ν.3404/2005, του άρθρου 11 του Ν2817/2000 και του άρθρου 2 του Ν.3205/2003, έως την ένταξη τους στις κατηγορίες προσωπικού Ε.Τ.Ε.Π. και την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στο άρθρο 29 παρ. 6 του νομοσχεδίου.

Ο προτείνων βουλευτής
Μιχάλης Παπαδόπουλος



Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ


Deltiotypoy_TEI PEIRAIA 25082011

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΠΥΡΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ


Απόσπασμα της ομιλίας του τ Υφυπουργού Παιδείας και Βουλευτή Ν.Καρδίτσας στο Νομοσχέδιο «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων» στις 24 Αυγούστου 2011. Σημειώνουμε ότι ο κος Ταλιαδούρος έδωσε μάχη για τα ΤΕΙ σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου, τόσο στην Ολομέλεια όσο και στην Επιτροπή. Αναμφισβήτητα, δίχως την παρουσία του τα ΤΕΙ θα βρίσκονταν σε δυσμενέστερη θέση.
«…Έρχομαι τώρα στο ρόλο των Τ.Ε.Ι. Οι επιχειρούμενες αλλαγές θα πρέπει να κατοχυρώνουν χωρίς καμία αμφισβήτηση το θεσμικό ρόλο των Τ.Ε.Ι. στην ενιαία ανώτατη εκπαίδευση. Εδώ υπάρχουν κάποια προβλήματα με συγκεκριμένες διατάξεις.
Πρώτον, προκειμένου να διασφαλιστεί αυτό που είπα πριν, ο ανώτατος χαρακτήρας των Τ.Ε.Ι. και να αποκλειστεί οποιαδήποτε περίπτωση υποβάθμισης του ρόλου τους, θα πρέπει στο εδάφιο β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 4 η φράση «τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση την εκπαίδευση υψηλής ποιότητας στελεχών» να αντικατασταθεί με τη φράση «τα Τεχνολογικά Ιδρύματα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση».
Ένα δεύτερο είναι –ελέχθη και από άλλους συναδέλφους- ότι τα Τ.Ε.Ι. πρέπει να συμμετέχουν χωρίς περιορισμούς στην έρευνα, κάτι που θεσμοθετήθηκε με το ν. 3404/2005 που δίνει τη δυνατότητα να διεξάγεται όχι μόνο τεχνολογική αλλά και εφαρμοσμένη έρευνα και με το ν. 3794/2009 εισήχθη ο θεσμός των ερευνητικών εργαστηρίων των Τ.Ε.Ι., ενώ μέχρι τότε τα εργαστήρια που λειτουργούσαν εξυπηρετούσαν μόνο εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτός ο θεσμός των ερευνητικών εργαστηρίων πρέπει να παραμείνει.
Ομοίως –τρίτη παρατήρηση- είναι ότι με το άρθρο 39 το νομοσχέδιο εξαιρεί τα Τ.Ε.Ι. από τον τρίτο κύκλο σπουδών. Τα Τ.Ε.Ι. –ελέχθη και από άλλους συναδέλφους όλων των παρατάξεων- πρέπει να έχουν τη δυνατότητα για διοργάνωση προγραμμάτων σπουδών τρίτου κύκλου κάτω από όρους και προϋποθέσεις.
Για παράδειγμα να έχει προηγηθεί θετική εξωτερική αξιολόγηση, να πληρούνται συγκεκριμένες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, παραδείγματος χάριν αριθμός διδασκόντων με διδακτορικό. Χαρακτηριστικό είναι όπως υπάρχουν στοιχεία από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και αφορά τις επιστημονικές δημοσιεύσεις των ΑΕΙ την περίοδο 1993-2008 η επίδοση πολλών ΤΕΙ και συγκεκριμένων τμημάτων είναι εξαιρετική, εφάμιλλη πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων.
Θα ήθελα, επίσης, να επισημάνω το εξής. Χθες εκδόθηκε η ΠΥΣ για θέσεις στην παιδεία και εγκρίθηκαν για τα ΤΕΙ χίλιες τριακόσιες πιστώσεις. Οι χίλιες τριακόσιες πιστώσεις που προβλέπονται για τη φετινή χρονιά είναι πολύ λίγες για να καλύψουν τις ανάγκες κυρίως σε έκτακτο προσωπικό των ΤΕΙ, τα οποία πέρυσι λειτούργησαν με τέσσερις χιλιάδες πιστώσεις. Πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό»..
http://jaisopos.blogspot.com/2011/08/blog-post_27.html

Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΕΙ & ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ "ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ" ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ



Με το σχέδιο Νόμου «Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων» που κατατέθηκε στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και συζητήθηκε σήμερα (Πέμπτη 4/8) για δεύτερη φορά στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, επιχειρείται σαφής υποβάθμιση των ΤΕΙ σε σχολές εργοδηγών.

Οι Νόμοι 2916/2001 και 3549/2007 ουσιαστικά καταργούνται.

Το Άρθρο 4, παρ. 2 σε συνδυασμό με τις καταργηθείσες διατάξεις που προβλέπει το Σχέδιο Νόμου, -όπως για παράδειγμα η κατάργηση της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 2916/2001 (Α' 114) όπου κατοχυρωνόταν η διενέργεια τεχνολογικής έρευνας, η ανάπτυξη τεχνογνωσίας και καινοτομίας στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία ως μέρος των σπουδών στα ΤΕΙ-, αποτελεί μια άνευ προηγουμένου επίθεση σε βάρος των Ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους.

Το Σχέδιο Νόμου καθιστά πλέον τα ΤΕΙ ως ιδρύματα παραγωγής στελεχών συγκεκριμένων επαγγελμάτων ή ομάδων επαγγελμάτων και όχι ως Ιδρύματα που εκπαιδεύουν μηχανικούς ανώτατης εκπαίδευσης οι οποίοι μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε όλο το εύρος του επαγγελματικού πεδίου της ειδικότητάς τους (συμπεριλαμβανομένης της εφαρμοσμένης ή τεχνολογικής έρευνας) όπως ρητά ορίζει για τα πανεπιστήμια. (Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καταργείται η διάταξη του άρθρου 11 παρ. 7 του Ν.3404/2005, με βάση την οποία τα ΤΕΙ μπορούν να συμμετέχουν χωρίς περιορισμούς στην έρευνα).

Επίσης η Υπουργός επιχειρεί απροκάλυπτα την αφαίρεση του Τίτλου του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ από τους πτυχιούχους ΤΕΙ!!!

Ο τίτλος του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) είχε κατοχυρωθεί για τους πτυχιούχους των σχολών Μηχανικών των ΤΕΙ με το ΠΔ388/1989.
ΠΔ388_89

Θυμίζουμε ότι η συντεχνία του ΤΕΕ δεν συμφώνησε ποτέ με αυτό το ΠΔ και ποτέ δεν δέχθηκε να αποκαλέσει «συναδέλφους» τους Μηχανικούς των ΤΕΙ, αντίθετα πάντα πίεζε όλες τις πολιτικές ηγεσίες να καταργήσουν τον τίτλο του Μηχανικού από τα πτυχία μας, χωρίς όμως ποτέ να το επιτύχει..

Δυστυχώς, 22 χρόνια μετά το ΠΔ388/1989, η σημερινή Υπουργός Παιδείας λειτουργώντας ως εντολοδόχος της συντεχνίας της οποίας είναι διακεκριμένο μέλος, επιχειρεί την πλήρη αμφισβήτηση της επαγγελματικής μας ιδιότητας…

Το συγκεκριμένο ΠΔ δεν έχει καμία σχέση με το Νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και η επιχειρούμενη κατάργησή του είναι εντολή του ΤΕΕ. (Γιατί άραγε κανείς δεν τόλμησε μέχρι σήμερα να ακουμπήσει τα αναχρονιστικά ΒΔ του 1930 και 1934 από τα οποία καθορίζεται το Επάγγελμα του Μηχανικού στη Χώρα μας εδώ και 80 χρόνια;; Η Ελλάδα σε αυτά τα χρόνια άλλαξε το Πολίτευμα και το Σύνταγμά της πολλές φορές, τα μόνα Νομοθετήματα που δεν πειράχτηκαν ποτέ είναι αυτά…)

Την στιγμή που περιμέναμε να υπάρξουν θετικές εξελίξεις με την έκδοση των ΠΔ με τα Επαγγελματικά μας Δικαιώματα, το Επάγγελμά μας βρίσκεται εντελώς στον αέρα.

Τη στιγμή που αξιώναμε την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ με την θεσμική κατοχύρωση της δυνατότητάς τους να χορηγούν Διδακτορικούς Τίτλους, η Κυβέρνηση επιλέγει να υποβαθμίσει τα Ιδρύματα σε σχολές Εργοδηγών.

Είναι προφανές ότι –αν το σχέδιο Νόμου ψηφιστεί χωρίς να αλλάξουν τα επίμαχα άρθρα-, τα ΤΕΙ δεν πρέπει να ανοίξουν το Σεπτέμβριο. Απαιτείται να σχηματιστεί μέτωπο πτυχιούχων –σπουδαστών –διοικήσεων ενάντια στην επιχειρούμενη υποβάθμιση.


Σας καλούμε να προωθήσετε το συγκεκριμένο μήνυμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους.




Επίσης, σας καλούμε να ενημερώσετε όσους Βουλευτές γνωρίζετε ώστε να υπάρξει αντίδραση στη Βουλή και να μην επιτραπεί η ψήφιση αυτού του Νόμου που μας γυρνά πολύ πριν το 1983. (Σημειώνουμε ότι μέχρι αυτή τη στιγμή σθεναρή αντίσταση στην επιχειρούμενη υποβάθμιση των ΤΕΙ έχει φέρει ο πρώην Υφυπουργός Σπύρος Ταλιαδούρος, επίσης παρεμβάσεις –εντός και εκτός Επιτροπής- έχουν κάνει ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης και οι συνάδελφοι Βουλευτές Λευτέρης Αυγενάκης, Μιχάλης Παπαδόπουλος και Σάββας Εμηνίδης).




Η τελευταία εξέλιξη δικαιώνει την πάγια θέση μας:

Το Ενιαίο Θεσμικό Πλαίσιο αποτελεί Μονόδρομο για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η ύπαρξη διαφορετικών Ιδρυμάτων, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, δεν έχει κανένα νόημα. Εξυπηρέτησε επί τριάντα χρόνια αποκλειστικά πελατειακές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες και οδήγησε σε ψευδεπίγραφους τίτλους και σε διαχωρισμό των πτυχιούχων σε πατρήκιους και σε πληβίους.

Απαιτούνται γενναίες αποφάσεις και τoλμηρός επανασχεδιασμός ολόκληρης της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αντί για την υποβάθμιση των ΤΕΙ σε σχολές εργοδηγών απαιτείται ένας "Καλλικράτης" στην Ανώτατη Εκπαίδευση με στόχο ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ανα Περιφέρεια με ενσωμάτωση σε αυτό του έμψυχου δυναμικού και των υποδομών των σημερινών λειτουργούντων Πανεπισημίων και ΤΕΙ. Οι Σχολές και τα Τμήματα θα πρέπει να αξιολογηθούν και να συγχωνευτούν σε Τμήματα που θα οδηγούν σε ειδικότητες πτυχιούχων με ευρύ επιστημονικό αντικείμενο. Στα Ανώτατα Ιδρύματα θα διεξάγεται έρευνα και θα χορηγούνται διδακτορικοί τίτλοι ενώ τα Ιδρύματα θα αποφασίζουν αυτόνομα για το αν θα δώσουν θεωρητική ή εφαρμοσμένη κατεύθυνση στις σπουδές τους. Παράλληλα τα Ιδρύματα θα μπορούν να δημιουργούν ταχύρυθμους κύκλους οι οποίοι θα οδηγούν σε κατάρτιση, εκπαιδεύοντας στελέχη εφαρμογής σε τομείς που έχει ανάγκη η τοπική οικονομία.

Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε σειρά προτάσεων, η εφαρμογή των οποίων θα έδινε λύση στα σημερινά αδιέξοδα.

Αναφέρουμε ενδεικτικά τη θέση μας ότι το ΤΕΙ Πειραιά θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πειραιά.





Παραμένουμε σε αγωνιστική επαγρύπνιση.
*Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνηση και συνεργασια.




Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ


Τ.Ε.Ι. Πειραιά 11– 7 -2011
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Απόφαση Συνέλευσης Τ.Ε.Ι. ΠΕΙΡΑΙΑ

Σήμερα 11.7.2011, πραγματοποιήθηκε έκτακτη Συνέλευση του Τ.Ε.Ι. Πειραιά για να τοποθετηθεί για το Προσχέδιο Νόμου «Οργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης ….» του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων.
Η Συνέλευση ομόφωνα αποφασίζει την απόρριψη του Προσχεδίου Νόμου και ζητά την άμεση απόσυρσή του για τους παρακάτω λόγους:

1.΄Εχει ουσιαστικό έλλειμμα δημοκρατικότητας, συνταγματικότητας, ακαδημαϊκότητας και στερείται παντελώς εκπαιδευτικού και ερευνητικού οράματος.
2. Ελαχιστοποιεί τη συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση της Πολιτείας για παροχή δημόσιας και δωρεάν Ανώτατης Εκπαίδευσης, δημιουργώντας ουσιαστικά ιδιωτικά Ανώτατα Ιδρύματα που λειτουργούν σύμφωνα με τις επιταγές της αγοράς.
3. Επιχειρεί δραματική συρρίκνωση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης σε όλες τις διαστάσεις, αριθμός Ιδρυμάτων, αριθμός Τμημάτων, αριθμός φοιτητών, πλήθος και βαθμίδες προσωπικού, προγράμματα σπουδών (περιεχόμενο, διάρκεια).
4. Υπονομεύει τον πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο μια και ευέλικτα προγράμματα τριετούς αλλά και μονοετούς ακόμη φοίτησης εξυπηρετούν τις ευέλικτες σχέσεις εργασίας και εξατομικεύουν τα εργασιακά δικαιώματα με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των πτυχιούχων να μην μπορεί να διεκδικήσει συλλογικά αξιοπρεπή αμοιβή και απασχόληση.
5. Παραδίδει πλήρως και χωρίς αντίβαρα τη Διοίκηση των Ιδρυμάτων σε εξωτερικούς παράγοντες , σε ένα παντοδύναμο Συμβούλιο με διαδικασίες που ενέχουν μεγάλο κίνδυνο συναλλαγής, ελέγχου από ξένα προς τα Ιδρύματα κέντρα εξουσίας και επικράτησης ομάδων συμφερόντων.
6. Υποβαθμίζει τα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποκλείοντας τα από την υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και έρευνα.
7. Δίνει στην Α.ΔΙ.Π., αρμοδιότητες που καταστρέφουν την αξιοπιστία και το κύρος της ως Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας αφού θα παρεμβαίνει σε θέματα χρηματοδότησης και χωροταξικής κατανομής των Α.Ε.Ι.

Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

Επειδή η γνώση είναι δύναμη, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην πιο κάτω παρουσίαση..

Σαφώς υπάρχει τρόπος να βγούμε από τη σημερινή κατάσταση.
Θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι ήδη υπάρχει ιστορικό προηγούμενο στην χώρα μας! Το 1938  μετά από προσφυγή της Βελγικής Κυβέρνησης  για χρέη  της Ελλάδας  προς την Βελγική Τράπεζα  ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου του Διεθνούς Δικαίου, που είχε ιδρυθεί από την Κοινωνία των Εθνών (πρόδρομό του ΟΗΕ)ο νομικός εκπρόσωπος του Ελληνικού Κράτους της κυβέρνησης Ιωάννη Μεταξά, Ιωάννης Γιούπης ανέφερε προς υπεράσπιση  της Ελλάδος τα εξής:
«Ενίοτε μπορεί να υπάρξει μια έκτακτη κατάσταση, η οποία κάνει αδύνατο για τις Κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους δανειστές και παράλληλα προς τον Λαό τους. Οι πόροι της χώρας είναι ανεπαρκείς για να εκπληρώσουν και τις δύο υποχρεώσεις ταυτόχρονα. Είναι αδύνατον να πληρώσει μια Κυβέρνηση το χρέος, και την ίδια στιγμή να παρασχεθεί στον λαό η κατάλληλη διοίκηση και οι εγγυημένες συνθήκες για την ηθική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στα δύο. Και φυσικά, το καθήκον του Κράτους να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των βασικών δημοσίων υπηρεσιών, ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ έναντι της πληρωμής των χρεών της.
Με βάση αυτά τα επιχειρήματα, το Διεθνές Δικαστήριο Διεθνούς Δικαίου της Κοινωνίας των Εθνών δικαίωσε την Ελλάδα. Το σπουδαιότερο όμως είναι το εξής: Σε αυτό το νομικό δεδομένο (Νομικά Επιχειρήματα, Δικαστική Απόφαση), στηρίχθηκε το 2003 ο Πρόεδρος της Αργεντινής Νέστωρ Κίρσνερ, για να διαγράψει το μεγαλύτερο μέρος του Δημόσιου Χρέους της Αργεντινής και να σώσει την χώρα του από τα νύχια του ΔΝΤ.

MNHMONIO

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ 24 ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ


Δυστυχώς οι εξελίξεις στο θέμα της αντιμετώπισης των ΤΕΙ από την Κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι θετικές…

Μετά την αιφνιδιαστική απόφαση για αναστολή λειτουργίας 24 Τμημάτων ΤΕΙ, πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν το Υπουργείο Παιδείας να έχει υιοθετήσει πρόταση για μετατροπή σειράς τμημάτων ΤΕΙ, σε σχολές διετούς φοίτησης.
(ακολοθεί η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας της ΝΔ για το κλείσιμο των Τμημάτων αυτών)

Οι φήμες αυτές ενισχύονται από το σενάριο που έχει φέρει για διαβούλευση ο Υφυπουργός κος Πανάρετος και στο οποίο οι πτυχιούχοι ΤΕΙ κατατάσσονται κάτω από τους πτυχιούχους ΙΕΚ.

Επίσης, δεν θεωρούμε τυχαία την επιλογή του Υπουργείου να προχωρήσει ουσιαστικά στη δραματική μείωση της χρηματοδότησης του ΤΕΙ Πειραιά οδηγώντας το σε υπολειτουργία, καθώς είναι γνωστό ότι το ΤΕΕ ενοχλείται από την λειτουργία σε αυτό των πιο σημαντικών και των ανταγωνιστικότερων ειδικοτήτων σχολών Μηχανικών (Πολιτικοί Δομικοί, Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Ηλεκτρονικοί).

Την ίδια στιγμή η ΕΕΤΕΜ σιωπά αγνοώντας την πρότασή μας για σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης στην Αττική για ενημέρωση και αφύπνιση συναδέλφων και φοιτητών…

Στον αντίποδα συνεχίζει την παράλογη πολιτική των αποκλεισμών και των περιχαρακώσεων…

Στην πρώτη συνεδρίαση της ΚΔΕ (επί ένα μήνα δεν γνωρίζαμε καν τη σύνθεση της νέας διοίκησης…), η πλειοψηφούσα παράταξη δυστυχώς επανέλαβε την επί χρόνια τακτική της (σημειώνουμε ότι η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14/5, την μοναδική ημέρα κατά την οποία είχαμε προ πολλού παρακαλέσει να μην γίνει συνεδρίαση, καθώς υπήρχε συγκεκριμένο κώλυμα…).

Η ΠΑΣΚ πρότεινε αρχικά τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων –ύστερα από χρόνια- στο νέο Προεδρείο. Η παράταξη της Πανεπιστημονικής αρνήθηκε τη συμμετοχή. Όμως τόσο η Αριστερή Συσπείρωση όσο και εμείς δεχθήκαμε την πρόταση, καθώς ανεξάρτητα από τη θέση που μας προτάθηκε (2ος αντιπρόεδρος) θεωρήσαμε ότι με τη συμμετοχή όλων θα δυναμώσουμε τη φωνή της Ένωσης απέναντι στις προκλήσεις που δέχεται ο Κλάδος. Δυστυχώς, στη μυστική ψηφοφορία που ακολούθησε οι συνάδελφοι της ΠΑΣΚ δεν σεβάστηκαν την πρόταση που οι ίδιοι είχαν καταθέσει και δεν ψήφισαν ούτε τον υποψήφιο της ΔΑΚΕ ούτε της Αριστερής Συσπείρωσης με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να μη συμπληρώσουν την απαραίτητη πλειοψηφία, οι θέσεις να μείνουν κενές και το προεδρείο να παραμένει αυτή τη στιγμή μονοπαραταξιακό.

Σημειώνουμε ότι ένταση δημιουργήθηκε όταν ο πρόεδρος δεν δέχθηκε να βάλει προς ψήφιση ένα ψήφισμα που έφεραν οι συνάδελφοι της ΔΠΚ και για άλλη μια φορά αρνήθηκε να δεχθεί την πρόταση που κατατέθηκε για τήρηση πρακτικών…

Νέα συνεδρίαση έχει οριστεί για τη Δευτέρα 23/5 στις 14.30. Ελπίζουμε ότι επιτέλους οι συνάδελφοι της ΠΑΣΚ θα αφήσουν τις «παρωπίδες» τους και θα μπορέσουμε από κοινού να εργαστούμε για τον Κλάδο μας. Φοβόμαστε όμως ότι για άλλη μια φορά, δεν έγινε καλή αρχή…



ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ανακοίνωση του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας:

Η Επιτροπή Παιδείας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης της Ν.Δ. συνεδρίασε υπό την Προεδρία του Αναπληρωτή Τομεάρχη κ. Σπύρου Ταλιαδούρου και του Συντονιστή της Επιτροπής κ. Κωνσταντίνου Σούτσα, με αφορμή την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην αναστολή εισακτέων σε 24 Τμήματα των Τ.Ε.Ι. και σε 1 του Πανεπιστημιακού Τομέα για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Μετά από διεξοδική συζήτηση των επιχειρημάτων που επικαλέσθηκε το ΥΠΕΔΒ για να αιτιολογήσει την απόφασή του η διαπίστωση είναι ότι:

Η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για αναστολή εισαγωγής φοιτητών σε 24 Τμήματα των ΤΕΙ και 1 Πανεπιστημίου το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, είναι παράνομη και αυθαίρετη. Η απόφαση αυτή ελήφθη χωρίς να έχουν συγκληθεί τα αρμόδια όργανα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, δηλαδή ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ, όργανα που είναι αρμόδια να εκφράσουν την επιστημονική άποψη και να προβούν σε σχετική εισήγηση. Δεν προηγήθηκε διάλογος, δεν ακούστηκαν οι απόψεις των αρμοδίων φορέων της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και αγνοήθηκε πλήρως το ισχύον νομικό πλαίσιο που παρέχει άλλες δυνατότητες, βάσει συγκεκριμένων επιστημονικών κριτηρίων. Η απόφαση αυτή ελήφθη χωρίς να προηγηθεί χωροταξική μελέτη για όλο το χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε αιφνίδια στην αναστολή εισαγωγής φοιτητών στα εν λόγω Τμήματα λίγο πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς να λάβει υπόψη ότι ορισμένα από τα Τμήματα αυτά έχουν ήδη αξιολογηθεί θετικά από το αρμόδιο όργανο, την Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ). Επίσης δεν έλαβε υπόψη ότι σε ορισμένα από τα Τμήματα αυτά λειτουργούν επιτυχώς Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών.

Δυστυχώς η Κυβέρνηση και στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας επέδειξε την ίδια προχειρότητα, έλλειψη στοιχειώδους οργάνωσης, έλλειψη επιστημονικών κριτηρίων και χρήση εσφαλμένων στοιχείων προκειμένου να αιτιολογήσει τις αυθαίρετες αποφάσεις της
.

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΟ "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ" ΜΕ ΠΟΛΥ ΔΕΛΕΑΣΤΙΚΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ!





Αθήνα, 16 Μαΐου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Συνέχιση του Προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον»

Διαπιστώνοντας το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον των πολιτών για συμμετοχή στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» και τη δυναμική που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, ανακοινώνεται ότι η υποβολή αιτήσεων συνεχίζεται. Η υπαγωγή στο Πρόγραμμα θα γίνεται με σειρά προτεραιότητας, μέχρι εξαντλήσεως των πόρων ανά Περιφέρεια.

Μέχρι σήμερα το πλήθος των αιτήσεων στις Τράπεζες υπερβαίνει τις 30.000, από τις οποίες περίπου οι 15.000 έχουν λάβει προέγκριση δανείου.

Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη την αποτύπωση των ενεργειακών αναγκών των κτηρίων από τις επιθεωρήσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, καθώς και την οικονομική συγκυρία, το Πρόγραμμα τροποποιείται ως εξής:

 Επιλέξιμα για το πρόγραμμα είναι τα κτήρια που έχουν κατασκευαστεί μέχρι την 31.12.1989 και βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης έως 2.100 €/τ.μ
 Είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων για μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικίας χωρίς προϋποθέσεις.


 Οι εισοδηματικές κατηγορίες των ωφελουμένων από τρεις γίνονται δύο και τα αντίστοιχα κίνητρα έχουν ως εξής:

o Κατηγορία Α
Ιδιοκτήτες επιλέξιμων κατοικιών, των οποίων το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα δεν ξεπερνά τις 40.000 € ή τις 60.000 € αντίστοιχα.
Τα κίνητρα περιλαμβάνουν επιδότηση επιτοκίου 100% (άτοκο δάνειο) σε συνδυασμό με επιχορήγηση ύψους 35%.

o Κατηγορία Β
Ιδιοκτήτες επιλέξιμων κατοικιών, των οποίων το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα βρίσκεται μεταξύ 40.000 και 60.000 € ή 60.000 και 80.000 € αντίστοιχα.
Τα κίνητρα περιλαμβάνουν επιδότηση επιτοκίου 100% (άτοκο δάνειο) σε συνδυασμό με επιχορήγηση ύψους 15%.

Η κατάταξη στις ανωτέρω κατηγορίες γίνεται βάσει της τελευταίας διαθέσιμης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Σημειώνεται επίσης ότι:

• Η εξοικονόμηση που πρέπει να επιτευχθεί από τις παρεμβάσεις του Προγράμματος αντιστοιχεί στο 30% της κατανάλωσης του κτηρίου αναφοράς
• Στις επιλέξιμες δαπάνες συμπεριλαμβάνονται όλες οι πρόσθετες εργασίες και επεμβάσεις που απαιτούνται για την τεχνικά ορθή ολοκλήρωση των παρεμβάσεων όπως αποξηλώσεις/ καθαιρέσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη (π.χ. αντικατάσταση κεραμιδιών), κλπ. Επίσης στην κατηγορία «αντικατάσταση κουφωμάτων και συστημάτων σκίασης» περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση μη σταθερών εξωτερικών σκιάστρων.
• Με σκοπό την επιτάχυνση της εκταμίευσης των επιχορηγήσεων, ο μέγιστος χρόνος υλοποίησης των παρεμβάσεων μειώνεται σε 4 μήνες από την υπογραφή της δανειακής σύμβασης

Τέλος, διευκρινίζεται ότι οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα και πληρούν τους όρους θα υπαχθούν άμεσα στο πρόγραμμα, ενώ οι ανωτέρω τροποποιήσεις στους όρους του προγράμματος θα ισχύουν και για τις αιτήσεις αυτές.